نقوی‌حسینی: تحریم‌های جدید آمریکا برخلاف موازین بین‌المللی است

۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۰ کد : ۱۹۸۶۴۱۲ سرخط اخبار

سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تحریم‌های جدید آمریکا برخلاف موازین بین‌المللی و همه تعهدات آمریکا در برجام است.

سید حسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به تحریم بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و یک شرکت ایرانی توسط آمریکا گفت:‌ بعد از ناکامی‌های پی در پی آمریکایی‌ها به ویژه در منطقه خاورمیانه و مقابل جمهوری اسلامی ایران و در حوزه تحریم‌ها و فشار اقتصادی و هم در حوزه تهدید نظامی آمریکایی‌ها نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند به همین جهت تحریم‌های اقتصادی را دنبال کرده و در تلاش برای ایجاد محدودیت‌هایی برای ایران هستند.

به گفته وی تحریم‌های جدید برخلاف موازین بین‌المللی، قوانین برجام و همه تعهدات آمریکا و اروپا در برجام است آنها تلاش می‌کنند محدودیت‌هایی برای تبادلات مالی و پولی ما ایجاد کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود محدودیت‌های ایجاد شده آنها نتوانستند اقدامات شدیدی علیه ایران اعمال کنند چون ما در موضوعات مالی و معاملات خود با کشورهای دیگر هماهنگی‌هایی را انجام داده و توانستیم بر تحریم‌ها غلبه کنیم که ان‌شاءالله در آینده به طور کامل بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

نقوی حسینی با یادآوری این‌که «تحریم بانک مرکزی تحریم دوباره‌ای است»، گفت: پیش از این آمریکا بانک مرکزی را تحریم کرده بود که تاثیراتی را هم به جای گذاشت لذا اکنون این تحریم جدیدی نیست چون دیگر چیزی نمانده که آمریکا تحریم کند.

انتهای پیام

 
 


نظر شما :