سفیر انگلیس: حتی با خروج از اتحادیه اروپا به برجام پایبندیم

۰۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۹۸۷۱۲۰ سرخط اخبار

سفیر انگلیس در تهران گفت: انگلیس نسبت به اجرای تعهداتش در برجام پایبند است حتی زمانی که از اتحادیه اروپا خارج شود.

به گزارش ایسنا،‌ راب مک‌ایر در صفحه توییتر خود با انتشار ویدیویی گفت: این افتخار را داشتم که اخیرا میزبان یک تیم از بلندمرتبه‌ترین متخصصان هسته‌ای بریتانیا در تهران باشم. این تیم در راستای مدرن‌سازی اراک پیشرفت خوبی کسب کرد. این همکاری بی‌نظیر یکی از مهم‌ترین مزایای برجام است.

وی افزود: چین و بریتانیا به همراه یکدیگر، برخی از بهترین متخصصان هسته‌ای دنیا از جمله پروفسور روبن گرایمز و نیز بهترین فناوری این حوزه را جمع کردند.

سفیر انگلیس در تهران تاکید کرد: ما از برنامه‌های ایران برای ساخت یک راکتور غیرنظامی پیشرفته که بتواند به واسطه آن مواد پزشکی و صنعتی را مورد تحقیق قرار دهد حمایت می‌کنیم. این پروزه نمونه‌ای از تلاش‌هایی است برای این‌که اطمینان حاصل شود برجام بعد از خروج برجام هنوز کار می‌کند.

مک ایر گفت: در ابتدا آمریکا به همراه چین رهبر این پروژه بود، در هر حال حاضر ما جایگزین شدیم تا پروژه ادامه داشته باشد. ما در سفر اخیر هیات بریتانیایی و چینی به تهران درباره این صحبت کردیم که چگونه می‌توان پروژه را هر چه سریع‌تر به اتمام رساند.

وی افزود: قطعا چالش‌های بسیاری وجود دارد، اما ما نسبت به اجرای تعهدات‌مان در برجام پایبند هستیم، حتی زمانی که از اتحادیه اروپا خارج شویم.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا برجام


نظر شما :