درخواست تفرقه‌افکنانه رئیس ستاد کارکنان نیروی هوایی آمریکا از کشورهای عربی علیه ایران

۲۵ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۹۸۷۵۳۴ سرخط اخبار

رئیس ستاد کارکنان نیروی هوایی آمریکا با تکیه بر ادعای دولت کشورش مبنی بر نقش منفی ایران در منطقه، خواستار اتحاد کشورهای عربی علیه ایران شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، دیوید گلدفین، رئیس ستاد کارکنان نیروی هوایی آمریکا، روز شنبه در اظهاراتی ضدایرانی مطرح کرد که کشورهای عربی باید بر سر تفاوت‌های‌شان به توافق رسیده و در موقعیت افزایش تنش‌ها در ارتباط با ایران، قوای نظامی‌شان را متحد سازند.

گلدفین در کنفرانس سران نیروی هوایی در دوبی گفت: زمانی که موشک یا یک پهپاد(UAV) از ایران در راه باشد، زمان به توافق رسیدن بر سر تفاوت‌ها نیست، بلکه زمان آن اکنون است، امروز است.

او همچنین گفت: هیچ کشوری تمام چیزهای مورد نیازش را برای دفاع از خود در اختیار ندارد اما در کنار هم، دقیقا چیزی را که برای دفاع جمعی مورد نیازمان است، خواهیم داشت.

این مقام آمریکایی در ادامه پیشنهاد این اجماع ضدایرانی را باری دیگر مطرح کرده و گفت: ما توان آن را که اکنون این اقدام را آغاز کنیم داریم، چراکه مخالفی مشترک داریم که نسبت به رفتار بدخواهانه در منطقه متعهد است.

به گزارش ایسنا، این اظهارات ضدایرانی درباره نقش منفی ایران در منطقه در حالی مطرح می‌شود که آمریکا تا کنون با اقداماتی از جمله فروش تسلیحات به کشورهای عربی منطقه، تشکیل ائتلاف دریایی خلیج فارس با ادعای تامین امنیت کشتیرانی آزاد در تنگه هرمز به افزایش تنش در منطقه دامن زده است.

کلید واژه ها: ایران و امریکا کشورهای عربی


( ۱ )

نظر شما :