عراقچی: ترامپ عاقبت و نتیجه ماجراجویی‌اش را در منطقه خواهد دید

۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۱ کد : ۱۹۸۸۶۵۸ سرخط اخبار

معاون سیاسی وزیر خارجه تصریح کرد: ملت ایران ثابت کرده به زبان تهدید و زور هرگز پاسخ نمی‌دهد و ترامپ عاقبت و نتیجه این ماجراجویی را در منطقه خواهد دید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) در گفتگو با برنامه روز از نو رادیو اقتصاد درباره گستاخی‌های اخیر ترامپ علیه ملت ایران و پیگیری‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی عنوان کرد: تهدید مردم ایران امر تازه‌ای نیست، از بعد از انقلاب در طول 40 سال گذشته در سایه این تهدیدات آمریکا زندگی کرده و اتفاقا رشد کردیم و هر روز قوی‌تر شدیم.

وی با بیان اینکه این یک تجربه شکست خورده است که ترامپ دوباره به آن دست می‌زند، اظهار داشت: روسای جمهور قبلی آمریکا همه این را امتحان کردند و در این شکست خوردند که از طریق فشار، تهدید و تحریم ایران را وادار کنند که به خواسته‌های آنها تن دهد.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران تصریح کرد: ملت ایران ثابت کرده که به زبان تهدید و زور هرگز پاسخ نمی‌دهد، به زبان احترام و کرامت ممکن است پاسخ دهد. آقای ترامپ این ماجراجویی را انجام داد و عاقبت و نتیجه آن را در منطقه خواهد دید. از دیروز این حرکت با رایی که پارلمان عراق به خروج نیروهای آمریکایی از عراق داد، شروع شده و انشاءالله تا خروج آمریکا از منطقه ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: خیلی‌ها در غرب گفتند که این اقدام نابخردانه آمریکا شروع پایان آمریکا در منطقه است و این محقق خواهد شد.

عراقچی گفت: ما به مقابله خود با سیاست‌های فشار، تهدید و تحریم آمریکا ادامه خواهیم داد. بعد از هر صحبتی که کردند و پیامی دادند بلافاصله با همان قوت پاسخشان داده شده است.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: پریشب که رئیس جمهور آمریکا زبان تهدید را مجدد به کار برد و تهدید کرد که به نقاطی در ایران حمله می‌کند، بلافاصله سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران به وزارت خارجه احضار شد و هشدارهای لازم را دادیم که هرگونه تعدی به خاک ایران با پاسخ محکم و قاطع ایران مواجه خواهد شد.

*جسارت و شجاعت، درایت و خردمندی خصوصیات بارز سردار

به گزارش فارس، عراقچی همچنین درباره سردار سلیمانی نیز گفت: من در جلسات بسیار متعددی در خدمت ایشان بودم هم در رابطه با مذاکرات برجام، بحث‌های منطقه و مسائل سیاست خارجی، آنچه من در ایشان دیدم ترکیبی از خلوص و تعهد نسبت به آرمان‌های انقلاب و جمهوری اسلامی در کنار جسارت و شجاعت در کنار درایت و خردمندی.

وی افزود: سردار سلیمانی به تحلیل‌های دقیقی که می‌دادند و برداشت و درک درستی که از مسائل منطقه داشتند، شهره بودند و به همین دلیل ما در مذاکرات برجام از نظرات ایشان خیلی استفاده کردیم و دیدگاه‌های ایشان خیلی راهگشا بود. در مسائل مربوط به منطقه و سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی، همیشه در جلسات نظرات ایشان بسیار بارز و برجسته و حاکی از درایت و نگاه و بینش عمیق و راهبردی ایشان بود.

عراقچی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی هیچ وقت اسیر جوسازی‌های کوتاه مدت و اسیر احساسات زودگذر نشدند و همیشه نگاه بلندمدتی داشتند و افتخار دارم در جلسات متعدد از حضور و دیدگاه‌های ایشان و از خلوص، تعهد و ارادت ایشان به اهل بیت استفاده کردم.

*من هم یک قاسم سلیمانی دیپلمات هستم

وی همچنین در خصوص پویش «من هم یک قاسم سلیمانی هستم»، گفت: من هم یک قاسم سلیمانی دیپلمات هستم. با افتخار می‌گویم، هیچ جدایی بین سیاست خارجی، دیپلماسی ما و نیروهای مسلح ما وجود ندارد. ما همه در یک راستا حرکت می‌کنیم و در هماهنگی کامل با هم و هدف حفظ منافع ملی و امنیت ملی و حیثیت ایران و انشاءالله دست در دست هم در این جهت حرکت خواهیم کرد.

معاون وزیر خارجه همچنین از حضور گسترده و پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی قدردانی کرد و بار دیگر فقدان این سردار بزرگ را تسلیت گفت.

کلید واژه ها: سید عباس عراقچی


( ۱ )

نظر شما :