تاکید سفیر سابق لندن در تهران بر لزوم تلاش انگلیس برای حفظ برجام

۰۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۸ کد : ۱۹۸۹۱۶۴ سرخط اخبار

سفیر سابق انگلیس در ایران با بیان اینکه لندن باید برای حفظ برجام تلاش کند، گفت: انگلیس با حمایت از سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران چیزی به دست نخواهد آورد.

به گزارش ایسنا، ریچارد دالتون سفیر پیشین لندن در تهران در گفت‌وگو با نشریه نشنال چاپ امارات تاکید کرد که انگلیس برای تامین امنیت خاورمیانه باید برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران با شرکای اروپایی خود همکاری کند.

وی ادامه داد: برجام بخشی از منافع امنیتی انگلیس است. برجام کارساز بود و همچنان برای حفظ اهدافمان در خاورمیانه یک عنصر ضروری و حیاتی به شمار می‌آید. دولت پس از برگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) می‌بایست به عنوان نقش جدید خود در عرصه بین‌الملللی برای حفظ این توافق تلاش کند.

دالتون که در سال‌های 2003 تا 2006 در تهران سفیر بود همچنین برخی دیدگاه‌ها در تهران را مبنی بر اینکه لندن به سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران خواهد پیوست، رد کرد گفت: چرخش 180 درجه‌ای برای انگلیس بسیار دشوار است، چیزی که همسو شدن با آمریکا نیازمند آن است. ما چه چیزی باید به دست آوریم؟

انگلیس، فرانسه و آلمان به تازگی اعلام کردند که مکانیسم حل اختلافات در برجام را فعال کرده‌اند.

این دیپلمات سابق انگلیس در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهارات اخیر بوریس جانسون نخست وزیر کشورش در حمایت از موضع آمریکا برای انجام توافقی جدید با ایران را "مبهم" و البته "بی ضرر" توصیف کرد.

وی تصریح کرد که مشخص است بوریس جانسون  تشخیص داده در صورتی که آمریکا قصد امتیاز دادن به ایران را داشته باشد، باید اعتبار لازم برای هر توافقی (با ایران) را فراهم کند.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :