قدردانی رییس شورای مفتیان روسیه از رهبر انقلاب اسلامی

۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۹ کد : ۱۹۸۹۸۹۹ سرخط اخبار

رئیس شورای مفتیان روسیه در دیدار با سفیر ایران از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی به خاطر حمایت ایشان از دستیابی ملت فلسطین به حقوق شان، قدردانی کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سفارت ایران در مسکو، راویل عین الدین در دیدار با کاظم جلالی ضمن تبریک انتصاب وی و آرزوی موفقیت وی در ماموریت خود، گفت: همواره با جمهوری اسلامی ایران روابطی دوستانه و برادرانه داشته‌ایم. 

وی افزود: روابط با سفرای ایران، علما و مسئولان مجمع جهانی تقریب مذاهب و همچنین رجال سیاسی و شخصیت‌های آکادمیک برقرار بوده و از بیت رهبری و همچنین حسینیه جماران بازدید داشته‌ایم. 

عین الدین افزود: روحانیون و خبرنگاران مسلمان روسیه برای دوره‌های دانش افزایی به ایران اعزام می‌شوند و علما و دانشمندان علوم دینی روسیه به طور مرتب در همایش‌های بین‌المللی که در قم، مشهد و تهران برگزار می شود، شرکت می‌کنند.

رئیس شورای مفتیان روسیه اضافه کرد معتقدیم که روابط متقابل سودمند ایران و روسیه باید در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گسترش یابد. مسلمانان روسیه با علاقه‌مندی بسیار از این روابط حمایت کرده و معتقدند روابط اعتمادآمیز مقامات ایران و روسیه همانگونه که در حل مشکل سوریه اثبات شد، به برقراری صلح و ثبات در کل خاورمیانه و بدون دخالت مالکانه ار آن سوی اقیانوس، کمک کند. 

عین الدین همچنین گفت ایران و روسیه نقش بسیار سودمندی را در حل بحران‌ها در سطوح منطقه‌ای و جهانی ایفا می‌کنند و معتقدیم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نگران اتحاد ایران و روسیه هستند. تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه ایران، روسیه، چین و ترکیه به خاطر آن است که این چهار کشور را تهدیدی برای رهبری خود در جهان می‌دانند.

رهبر دینی مسلمانان روسیه در خصوص طرح معامله قرن گفت این طرح که مبتکر آن صرفا رهبران آمریکا و اسرائیل هستند بلافاصله با واکنش تمامی کشورهای صلح طلب روبرو شد چرا که معتقدند راه حل باید براساس مذاکره باشد نه تصمیم یکجانبه.

وی ادامه داد: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه روسیه معتقدند معامله قرن به نفع مردم فلسطین نیست و با آن مخالفند. از مقامات جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه ای به خاطر حمایت ایشان از دستیابی ملت فلسطین به حقوق شان، قدردانی می کنیم.

وی ادامه داد: صدای واضح و قدرتمند شما در مورد فلسطین، این حق را به رئیس جمهور روسیه نیز می دهد که مواضع کشور ما را در این مورد بیان کند.

عین الدین افزود: تمام جهان می‌بینند که ایران و روسیه دوشادوش هم با صدای بلند از حقوق مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در این دیدار ضمن تمجید از دیدگاه‌های روشنفکرانه رئیس و اعضای شورای مفتیان روسیه که مبتنی بر قرائت عقلانی از دین اسلام است گفت: اسلام افراط گرایانه ای که از سوی برخی ها ارائه شد نتیجه اش ویرانی سرزمین های اسلامی و مسلمان کشی و جنایاتی است که در عراق، سوریه و دیگر نقاط جهان اسلام رخ داد.

جلالی افزود: مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه عزمی جدی در ارتقاء روابط در همه ابعاد دارند و این روابط در همه زمینه ها در حال گسترش است. 

وی افزود: گسترش روابط فرهنگی در دستور روابط قرار دارد و یکی از سرمایه‌های مشترک ایران و روسیه، حضور میلیون‌ها مسلمان در روسیه است. 

سفیر کشورمان در روسیه همچنین از تلاش‌ها و ابتکارات شورای مفتیان روسیه و شخص راویل عین الدین در زمینه گفت وگو میان ادیان ابراهیمی و همچنین تقریب مذاهب اسلامی قدردانی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران کماکان به همکاری و تعامل خود با مجامع دینی روسیه در این زمینه ادامه خواهد داد.

کلید واژه ها: ایران و روسیه


( ۱ )

نظر شما :

Arash ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۴۵
در سال های اخیر فعالیت پان ترک ها در میان مسلمانان روسیه مثل افتتاح مساجد در روسیه با حضور اردوغان زیاد شده ، ایران باید در این باره کارهایی انجام بده وگرنه بعدا باید هزینه زیادی بده ، خداروشکر دست ایران در این مورد باز است و دولت پوتین و هیئت حاکمه روسیه دلشون نمیخواد ترکیه در بین مسلمانان روسیه نفوذ کنه و مایه دردسر بشه ، پس اگر ایران اراده کنه همکاری خوبی از طرف روسی دریافت خواهد کرد ،پس بیشتر به خود ما ربط داره که چکار خواهیم کرد و ما کسانی رو داریم که بخوبی میتوانند از عهده این مسئولیت بر بیایند