هنیه: درگیری در ادلب به نفع هیچ طرفی نیست

۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۹ کد : ۱۹۸۹۹۹۷ سرخط اخبار

ایرنا- "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ادعای وجود نیروهای حماس در ادلب و یا هر منطقه دیگر سوریه را تکذیب و تاکید کرد که درگیری در منطقه ادلب به نفع هیچ طرفی نیست.

به گزارش شبکه المیادین، اسماعیل هنیه دیروز (چهارشنبه) در گفت وگو با رسانه های روسی در مسکو با بیان اینکه هرگونه درگیری ترکی- روسی و ایرانی در خاک سوریه به نفع هیچ طرفی نخواهد بود، بر حمایت  حماس از حاکمیت دولت سوریه بر خاک خود تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما (فلسطینی ها) به مدت 10 سال در سوریه حضور داشتیم؛ این تاریخی است که نمی توانیم آن را فراموش کنیم، اما امروز حماس هیچ گونه سیاست یا تصمیمی برای ورود به مساله سوریه ندارد. 
هنیه تصریح کرد: ما از سوریه خارج شده‌ایم و اکنون هیچ نیرویی آنجا نداریم. من وجود هرگونه نیرو یا کشته وابسته به حماس در ادلب یا پیش از آن در دیگر مناطق سوریه را تکذیب می کنم.
رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: ما از یکپارچگی اراضی سوریه و اقدامات دولت این کشور در اعمال حاکمیت بر همه خاک سوریه حمایت می کنیم و امیدواریم ثبات و امنیت در این کشور برقرار شود و سوریه به ایفای نقش طبیعی خود در منطقه بازگردد.
وی همچنین با اشاره به اینکه حماس روی نتایج سومین انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی حساب باز نمی کرد، ابراز داشت: جامعه اسرائیل به سمت راستگرایان افراطی متمایل است.
هنیه با بیان اینکه "میان دو جناح اصلی اسرائیل نقاط سیاسی مشترک زیاد و اختلاف اندکی وجود دارد"، گفت: نتایج این انتخابات تاکید می کند، هیچ  چیز جدیدی وجود ندارد که با آن غافلگیر شویم زیرا رقابت بین ایدئولوژی یهودی و نظامی اسرائیل با رهبری ژنرال هایی است که علیه مردم فلسطین مرتکب جنایت شده اند.
رئیس دفتر سیاسی حماس که روز دوشنبه در راس هیاتی وارد مسکو پایتخت روسیه شده است، افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پیش از انتخابات می گفت که به زودی غور الاردن را ضمیمه اسرائیل و روند شهرک سازی ها را نیز تقویت خواهد کرد و پس از انتخابات هژمونی امنیتی را تقویت و محاصره را ادامه خواهد داد.
در جریان این سفر،هنیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو درباره طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موسوم به « معامله قرن» و آشتی میان گروه های فلسطینی تبادل نظر کردند.

کلید واژه ها: اسماعیل هنیه ادلب


نظر شما :