درخواست جامعه اسلامی دانشگاه تهران از مسئولان برای نجات مسلمانان هند

۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۹۹۰۰۰۸ سرخط اخبار

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از مسئولان و ملت ایران و آزادیخواهان جهان خواست همه ظرفیت‌های سیاسی و رسانه‌ای خود را برای نجات مسلمان هند به میدان آورند.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در بیانیه‌ای حوادث رخ داده در هندوستان را بشدت محکوم کرده و از همه مسئولان کشور، ملت ایران، مسلمانان و ملت‌های آزاده جهان خواست همه ظرفیت‌های سیاسی و رسانه‌ای خود را برای نجات مستضعفان و مردم مظلوم مسلمان هند به میدان آورند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

متاسفانه اخیراً شاهد اتفاقاتی بسیار ناخوشایند و وحشیانه علیه مسلمانان مظلوم و بی پناه کشور هندوستان بودیم. کشتارهایی فجیع و بسیار تکان دهنده توسط هندوهای افراطی و نظامیان کشور هند صورت گرفت و صد ها نفر هم در پی این رفتار های خشن و بی رحمانه زخمی و مجروح شدند.

سیاست های تفرقه برانگیز دولت هند که بی تردید متاثر از سیاست های آمریکایی – صهیونیستی است،  زندگی عادی برای مسلمانان را تنگ کرده است.

همه ما شاهد بودیم که کشتار ها پس از سفر ترامپ به هند شدت گرفت و او محرک و تشویق کننده مردم به آزادی هر گونه رفتار علیه مسلمانان بوده است. دولت مردان این کشور ارتباطات نزدیکی با اسرائیل – این غده سرطانی و فرزند نامشروع منطقه غرب آسیا – و آمریکا این تروریسم بالذات دولتی داشته و خود را ادامه دهنده راه آنان می دادند. به احتمال بسیار زیاد این کشتار وحشیانه با هماهنگی تروریست های خونخوار عالم صورت پذیرفته است.

علاوه بر کشتار مسلمانان، تصویب لایحه اعطای شهروندی به مهاجران غیر مسلمان، قلب ما دانشجویان را بسیار به درد آورد. چرا که این لایحه نشان از تبعیض ظالمانه نادرست سیاست گذاران هندی بین مسلمانان و غیر مسلمانان بوده و همچین یکی از عوامل ناآرامی های فعلی هندوستان می باشد.

این درحالی است که در بسیاری از کشورها پیروان ادیان و فرق گوناگون همزیستی مسالمت آمیز داشته و در نهایت امنیت و آرامش در کنار هم زندگی می کنند.

جمهوری اسلامی ایران نمونه ای از این کشورهاست که علیرغم اینکه اکثریت مردم آن مسلمان بوده و حکومتی اسلامی در حال حکمرانی است؛ اما همواره حامی حقوق انسانی و شهروندی اقلیت های مذهبی و پیروان ادیان گوناگون بوده است و این افراد در کمال امنیت زندگی مسالمت آمیز خود را ادامه می دهند.

اختلافات بین ادیان و مذاهب را با خشونت متجاوزگرانه و در کف خیابان نمی شود حل کرد. بلکه محل حل این اختلافات پشت کرسی های بحث و مناظرات علمی درست است. از این رو جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از همه دانشمندان و متفکران ادیان مختلف دعوت به مناظره با اندیشمندان اسلام می کند و آمادگی خود را برای برگزاری این مناظرات اعلام می دارد.
  ما به عنوان مسلمان – که مسلمان بودن و مسئول بودن لازم و ملزوم همدیگر هستند-  و بعنوان یک انسان آزاده با مسلمانان هند ابراز همدردی میکنیم و حمایت از آنان را وظیفه ی انسانی و شرعی خود می‌دانیم.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران حوادث رخ داده در هندوستان را بشدت محکوم کرده و از همه مسئولین جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران، مسلمانان و ملت های آزاده جهان درخواست می کند همه ظرفیت های سیاسی و رسانه ای خود را برای نجات مستضعفان و مردم مظلوم مسلمان هند به میدان آورند و با استفاده از فشار افکار عمومی دنیا و محکومیت دولت هند،  این کشور را از این کشتار بازدارند و حق مسلم مسلمانان را به رسمیت بشناسند.

سکوت مرگبار مجامع جهانی بار دیگر ادعای پوچ حقوق بشری آنان را اثبات کرد و سکوت مقامات ارشد کشورهای مسلمان بیش از هر چیز دیگر دردناک تر است. امید که این مدعیان پوچ اندیش از خواب غفلت بیدار شده و به کم کاری خود بیش از این ادامه ندهند.

به امید روزی که همه مستضعفان جهان از چنگال زورگویان و مفسدان عالم رهایی یابند و حکومت حق و عدل را برپا کنند که انقلاب اسلامی ایران شروع کننده آن بوده است.

والسلام علی من اتبع الهدی

کلید واژه ها: هند مسلمانان هند


نظر شما :

مهدی ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۴
در مورد مسلمانان چین نظری ندارن؟؟؟