ویروسی که می رود همه گیر شود

کرونا یا آنفلونزای اسپانیایی

۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰ کد : ۱۹۹۰۱۰۲ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
متخصصان باور دارند که ماهیت گسترش ویروس کرونا در جهان از تمامی نشانه های یک بیماری همه گیر برخوردار است. اما، سازمان بهداشت جهانی هنوز ترجیح می دهد، به تحقیقات خود ادامه دهد. گسترش این ویروس در آینده، به درجه مسئولیت پذیری کشورهای درگیر با این ویروس منوط است. در بیش از ۶۰ کشور جهان، افرادی به این ویروس مبتلا شده اند.
کرونا یا آنفلونزای اسپانیایی

نویسنده: یکاترینا یاساکووا

دیپلماسی ایرانی: فعلا، سازمان بهداشت جهانی اعلام نکرده که ویروس کرونا حالت همه گیر پیدا کرده، اما متخصصان معتقدند که همه گیر بودن این ویروس آغاز شده است

متخصصان باور دارند که ماهیت گسترش ویروس کرونا در جهان از تمامی نشانه های یک بیماری همه گیر برخوردار است. اما، سازمان بهداشت جهانی هنوز ترجیح می دهد، به تحقیقات خود ادامه دهد. گسترش این ویروس در آینده، به درجه مسئولیت پذیری کشورهای درگیر با این ویروس منوط است. در بیش از 60 کشور جهان، افرادی به این ویروس مبتلا شده اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که سطح گسترش ویروس کرونا در جهان بسیار بالا است. در روزهای آخر هفته گذشته، مواردی از ابتلا به این ویروس در ارمنستان، ایرلند، قطر، اکوادور و چک مشاهده شده است. نخستین افراد مبتلا به این ویروس در آذربایجان، روس ها بوده اند. در امریکا، تایلند و اتریش چند نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند.

بشریت تاکنون، چندین بار، با چنین بیماری های همه گیری مواجه شده است. برای نمونه، در قرن بیستم، بیماری آبله در تمام جهان شیوع پیدا کرد. بعدها، بیماری های حصبه، وبا و ایدز نیز در برخی از کشورها شیوع پیدا کرد. تفاوت میان بیماری اپیدمی و همه گیر بسیار پیچیده است. اطلاعات دقیقی وجود ندارد که بعد از ابتلای چند کشور به یک بیماری، می توان آن را بیماری همه گیر نامید.

در میان کشورهایی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند، ایتالیا تدابیر بسیار اضطراری اتخاذ کرده است. در حال حاضر، این کشور، سومین کشور از لحاظ تعداد مبتلایان به این ویروس به شمار می رود.

ویروس کرونا بسیاری از افراد سرشناس در جهان را به وحشت انداخته است. برای نمونه، بیل گیتس، مدیر شرکت مایکروسافت، گفته که احتمال دارد، ویروس کرونا به یک بیماری همه گیر و مرگ آوری تبدیل شود و در حال حاضر، تمام جهان از وجود چنین ویروسی به وحشت افتاده است. این میلیاردر ویروس کرونا را با آنفولانزای اسپانیایی در سال 1918 میلادی مقایسه کرده که در آن ایام، بیش از 50 میلیون نفر در کل جهان در اثر این بیماری فوت کردند.

برای متخصصانی که بیماری ها را درمان می کنند، تفاوت چندانی میان بیماری اپیدمی و همه گیر وجود ندارد. به گفته سازمان بهداشت جهانی، خطر گسترش این ویروس در کل جهان بسیار زیاد است. این سازمان تلاش می کند، اطلاعات دقیقی پیرامون تعداد کشورها، تعداد افراد مبتلا و افراد فوت شده اعلام کند. سازمان بهداشت جهانی معتقد است که اگر کشورهای درگیر تدابیر قاطعی را برای مبارزه با ویروس کرونا و درمان آن اتخاذ کنند، سرعت شیوع آن کاهش و حتی، متوقف خواهد شد.

در چین، 79826 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 2870 نفر از آنان فوت کرده اند. کره جنوبی از جایگاه دوم برخوردار است و در این کشور، 3526 نفر مبتلا و 17 نفر فوت کرده اند. سومین کشور، ایتالیا است که در این کشور، 1577 نفر مبتلا و 34 نفر نیز فوت کرده اند. وزارت بهداشت روسیه به شهروندان این کشور توصیه کرده که به چین، کره جنوبی، ایتالیا و ایران سفر نکنند.

منبع: ایزوستیا / تحریریه دیپلماسی ایرانی
 

کلید واژه ها: ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا اپیدمی


( ۴ )

نظر شما :

سعید ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۰:۴۲
اول چین بعد کره و بعد ایتالیا!!!؟؟؟پس ما چی؟؟؟!!! نکنه فکر کردین خارج از ایرانم خواننده دارین خواستین آبرو داری کنین؟؟؟!!!