تجهیز پدافند هوایی ارتش به پهپاد دوربرد/ مشخصات پهپادهای جدید

۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۶ کد : ۱۹۹۰۷۸۸ سرخط اخبار

صبح امروز با حضور وزیر دفاع، ۳ نوع پهپاد شناسایی و رزمی به نیروی هوایی و پدافند ارتش تحویل شد که در این میان یک پهپاد با برد ۱۰۰۰ کیلومتر به نیروی پدافند هوایی ارتش تحویل شده است.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و با ‌حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ دوم خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع مراسم تحویل دهی انبوه هواپیماهای بدون سرنشین چند منظوره، رزمی، شناسایی و هدف همزمان در سازمان صنایع هوایی و صنایع هسای اصفهان برگزار شد.

وزیر دفاع در این مراسم، بومی سازی و ارتقاء مجموعه پهپادی کشور و دستیابی به فناوری طراحی و ساخت هواپیماهای جت بدون سرنشین چندمنظوره با سرعت و ارتفاع بالا با قابلیت حمل انواع محموله ها یک دستاورد مهم برشمرد و تصریح کرد: حفظ آمادگی در حوزه ماموریت‌های نیروی پدافند هوایی شامل آزمایش کلیه سامانه های پدافندی کوتاه برد و دوربرد توپخانه‌ای و موشکی و همچنین دستیابی به سامانه های سلاح ایجاد اختلال و فریب در شبکه پدافندی دشمن از مهمترین اهداف این اقدام بوده است.

امیر سرتیپ حاتمی در تشریح مشخصات فنی هواپیماهای جت بدون سرنشین چند منظوره، خاطرنشان ساخت: این پهپادها با وزنی بالغ بر ۴۷۰ کیلوگرم و ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت پروازی قابلیت اوج گیری و انجام عملیات در ارتفاع ۴۰ هزار پا را دارا می باشد.

وزیر دفاع افزود: این پهپاد ها با برد ۱۰۰۰ کیلومتر و مداومت پرواز ۱۸۰ دقیقه است.

** تحویل دهی هواپیماهای بدون سرنشین ابابیل ۳ و کرار به نیروی هوایی ارتش

در این مراسم همزمان با ارتباط ویدئو کنفرانسی با صنایع هسای اصفهان حجم انبوهی از هواپیماهای بدون سرنشین ابابیل ۳ و کرار که توسط متخصصان صنایع هوایی وزارت دفاع تولید شده  است به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تشریح قابلیت‌های پهپادهای ابابیل ۳ گفت: این پهپاد ها یک پرنده شناسایی رزمی میان برد با قابلیت حمل محموله های مختلف الکترواپتیکی و رزمی می بوده که  ماموریت اصلی آن ها جمع آوری و ارسال داده های ماموریتی تصویری اپتیکی در مناطق مختلف کشور و همچنین انجام عملیات تهاجمی رزمی علیه اهداف مورد نظر در شعاع عملیاتی ۱۵۰ کیلومتری می باشد.

امیر سرتیپ حاتمی در خصوص قابلیت های پهپادهای کرار تصریح کرد:  پهپاد کرار پهپادی رزمی و استراتژیک است که قابلیت حمل و رهاسازی محموله هایی در کلاس هواپیماهای با سرنشین بوده و به توانمندی‌های رزمی و انتحاری مجهز شده است.

وزیر دفاع پهپاد رزمی کرار را پهپادی نقطه زن دانست که با موتور توربو جت به منظور ماموریت رزمی علیه اهداف سطحی مورد استفاده قرار می گیرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و اظهار امیدواری کرد ؛وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح متعهد است تا نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران را در حوزه های رزم زمینی ، هوایی، دریایی ، موشکی ، الکترونیک و... تقویت کرده و از هیچ تلاش و کوششی در راستای ارتقاء توان رزم نیروهای مسلح فروگذار نکند.

کلید واژه ها: پهپاد


( ۲ )

نظر شما :