حدود ۱۸۰۰ کودک مهاجر در آلمان مفقود هستند

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۲ کد : ۱۹۹۰۸۷۱ سرخط اخبار

طبق گزارش یک رسانه آلمانی، از سرنوشت حدود ۱۸۰۰ کودک و نوجوان مهاجر در این کشور اروپایی خبری نیست و آنها مفقود شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به موازات تشدید نگرانی‌ها درباره گم شدن مهاجران در آلمان، نهادهای فعال در زمینه کودکان مهاجر درباره احتمال دست داشتن گروه‌های قاچاق انسان در ناپدید شدن هزاران کودک و نوجوان مهاجر هشدار دادند.

به نوشته راشا تودی، خبرگزاری آلمانی «فونکه مدین گروپ» (Funke Mediengruppe) گزارش داد، حدود ۱۸۰۰ کودک و نوجوان مهاجر در آلمان ناپدید شده و از سرنوشت آنها هیچ خبر و نشانه‌ای وجود ندارد.

انتشار گزارش مفقود شدن کودکان و نوجوانان مهاجر در این رسانه آلمانی نگرانی‌ها درباره احتمال دست داشتن گروه‌های قاچاق انسان را تشدید کرده است.

پیش از این، دیدبان حقوق بشر در گزارش اخیر خود اعلام کرده بود، اروپا در سال‌های اخیر شاهد موج فزاینده هجوم مهاجران بوده و تا اواسط نوامبر ۲۰۱۹ بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر خود را به مرزهای اتحادیه اروپا رساندند.

بنیاد «کودکان مفقود اروپا» به عنوان یک نهاد فعال در زمینه کودکان، طی گزارشی درباره وضعیت ناگوار کودکان و نوجوانان مهاجر در این قاره هشدار داده است.

به گفته این نهاد، بخش قابل توجهی از مهاجران را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند و متاسفانه به طور مرتب، دولتها از سرنوشت بسیاری از این خردسالان مهاجر غافل می‌شوند.

طبق آماری که «فونکه مدین گروپ» منتشر کرده، تا پایان ماه مارس (ماه گذشته میلادی) در مجموع از سرنوشت ۱۷۸۵ مهاجر خردسال و نوجوان خبری در دست نیست.

طبق این گزارش، در مجموع ۱۰۷۴ بزرگسال و ۷۱۱ کودک که اغلب آنها اهل افغانستان، سوریه، مغرب، گینه وسومالی هستند، جزو افرادی هستند که خبری از آنها در دست نیست و جزو مفقودان هستند.

«توبیاس کلاوس» عضو ارشد موسسه «مهاجران خردسال» آلمان درباره این موضوع گفت: «ما به طرز بسیار نگران کننده‌ای درباره اوضاع خطرناکی که این افراد شاید با آنها مواجه باشند، اطلاعات کمی داریم».

پیش از این دولت آلمان در گزارش‌های خود تاکید کرده که مهاجران خردسال و نابالغ به شدت تحت خطر قاچاقچیان انسانی و همچنین گروه‌های تندرو قرار دارند.

با این حال دولت آلمان با اشاره به مفقود بودن ۱۸۰۰ کودک و نوجوان مهاجر اعلام کرده که این تعداد در قیاس با آمار سال‌های قبل کاهش یافته است.

به گفته دفتر تحقیقات جنایی فدرال آلمان، در آغاز سال ۲۰۱۷ بیش از ۸۴۰۰ مورد مفقود شدن مهاجران خردسال و نابالغ ثبت شد اما در آغاز سال ۲۰۱۹ این رقم به حدود ۳۲۰۰ نفر کاهش یافته است.

«فونکه مدین گروپ» اما در گزارش خود پرده از چرایی کاهش تعداد مهاجران مفقود شده برداشته و به دو دلیل اشاره کرده است.

طبق گزارش این رسانه آلمانی، دولت فدرال این کشور بسیاری از مهاجران مفقود شده‌ای که به سن ۱۸ سال رسیدند را از لیست مفقودین خارج می‌کند. دلیل دیگر کاهش تعداد مهاجران مفقود، کم شدن سیل رجوع مهاجران به آلمان طی چند سال اخیر بوده است.

کلید واژه ها: آلمان


( ۱ )

نظر شما :