محققان «ام.آی.تی» آمریکا در حال توسعه واکسن «کرونا» هستند

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۹۹۰۹۵۱ سرخط اخبار

تیمی از محققان ام.آی.تی (MIT) ایالات متحده آمریکا در حال تولید و آزمایش مواد بالینی برای توسعه واکسن بیماری کووید-۱۹ هستند تا بتوانند هر چه سریعتر آن را توسعه داده و به مرحله انجام آزمایشات انسانی برسند.

به گزارش ایسنا، محققان در سراسر جهان در حال تلاشند تا درمانی برای مقابله با بیماری مهلک کووید-۱۹ بیابند. اکنون نیز بنابر گزارش‌ها محققان امریکایی در حال تلاش برای توسعه واکسن ویروس کرونا هستند.

با این حال ، محققان از راه دور و در خانه با یکدیگر ارتباط دارند و از طریق ارتباطات تصویری زوم ، تلفن و ایمیل در حال همکاری با یکدیگر هستند. در همین حالت محققان طی یک ماه مواد بالینی را ایجاد کرده‌اند و اکنون با همکاری دو آزمایشگاه در حال آزمایش توانایی مواد در تحریک پاسخ ایمنی در مدل‌های حیوانی هستند و بنابر گفته ها این روند ۶ هفته به طول می انجامد.

محققان ام.آی.تی در حال تولید واکسن زیر واحد هستند که با استفاده از تنها بخش کوچکی از پروتئین از ویروس برای آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناخت کل ویروس و جلوگیری از آلوده شدن سلول ‌ها ، عمل می کند. این واکسن ها اغلب با استفاده از آنتی بادی هایی که می توانند ویروس را به هم متصل کرده و خنثی کنند ، کار می کنند و به بدن فرصت مبارزه برای از بین بردن ویروس را می دهند. از مزایای تولید واکسن زیر واحد این است که ساختن آن آسان و ایمن است. در حال حاضر ، مطالعات ایمن زایی و فرمول بندی برای اولین کاندید واکسینه آنها در حال انجام است.

کلید واژه ها: واکسن کرونا


( ۱ )

نظر شما :