هشدار آلمان در زمینه مسابقه بازگشایی مرزها

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۰ کد : ۱۹۹۰۹۶۰ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آلمان هشدار داد، باز شدن پیش از موعد مرزهای اروپا به روی گردشگران، زحمات هفته‌های گذشته برای مهار ویروس کرونا را به هدر خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان درخصوص بازگشایی زودهنگام مقاصد گردشگری در اروپا هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماس روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت: «رقابت اروپایی‌ها بر سر این‌که چه کسی زودتر سفرهای توریستی را آزاد اعلام می‌کند می‌تواند به خطرات غیر قابل قبولی منجر شود».

وی در این خصوص به یک پیست اسکی در اتریش اشاره کرد که چندی پیش شمار بالایی از گردشگران آلمانی در آن به ویروس کرونا مبتلا شدند.

مقامات اتریش این هفته در سه پیست اسکی این کشور، از جمله همین پیست قوانین قرنطینه را زودتر از موعد از پیش اعلام شده، لغو کردند.

ماس گفت: «قبلاً نیز این را تجربه کرده‌ایم که ابتلای گروهی در مراکز تفریحی معروف چه بلایی بر سر کشورهای مبدأ گردشگران می‌آورد. این اتفاق نباید دوباره تکرار شود».

وی افزود، اروپایی‌ها باید «هرچه سریع‌تر» بر سر معیاری مشترک برای برداشتن محدودیت‌های مسافرتی و قبول مسئولیت‌های لازم در این زمینه به توافق برسند.

وزیر امور خارجه آلمان هشدار داد: «نباید اجازه دهیم موفقیت‌هایی که در هفته‌های گذشته به‌سختی به دست آمده‌اند هدر بروند».

روز گذشته (شنبه) بیش از صد نفر در مرز آلمان و اتریش دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار بازگشایی مرزهای دو کشور شدند.

همچنین پلیس ضدشورش آلمان که ماسک بر صورت‌های خود پوشانده بودند روز شنبه با دهها معترضی در مرکز برلین خواستار لغو قوانین قرنطینه مربوط به ویروس کرونا شده بودند، درگیر شدند.

کلید واژه ها: آلمان


( ۱ )

نظر شما :