حماس: هیچ پیشرفتی در مذاکرات تبادل اسرا حاصل نشده است

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۳ کد : ۱۹۹۱۲۳۷ سرخط اخبار

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) ادعای رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره پیشرفت در مذاکرات تبادل اسرا با این رژیم را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع رسمی حماس با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای و محافل سیاسی رژیم صهیونیستی درباره تبادل اسرا، تأکید کرد که هیچ پیشرفتی در مذاکرات تبادل اسرا از طریق میانجی‌گران، حاصل نشده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این منبع افزود که هدف رژیم اشغالگر از این تبلیغات «شانه خالی کردن از عمل به مفاد طرح پیشنهادی حماس، گمراه کردن خانواده‌های اسرای صهیونیست و اعمال فشار روحی و روانی بر اسرای فلسطینی و خانواده‌هایشان است».

رسانه‌های رژیم صهیونیستی چند روز پیش مدعی شدند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم نشست فوق‌العاده با کمیته وزارتی ویژه امور اسرا و مفقودین به منظور بررسی احتمال امضای توافق تبادل اسرا برگزار کرده است.

پیشتر «یحیی السنوار» رئیس دفتر حماس در غزه در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای الأقصی گفته بود که مذاکرات درباره تبادل اسرا از ابتدای بحران سیاسی در داخل رژیم صهیونیستی (بحران تشکیل کابینه جدید) متوقف شده است.

السنوار اخیرا نیز در بحبوحه شیوع ویروس کرونا گفته بود که حماس حاضر است در راستای طرح انسانی امتیازات جزئی در زمینه تبادل اسرا ارائه کند.

او همچنین از آمادگی حماس برای اجرای مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی به منظور امضای معامله تبادل اسرا خبر داده بود.

رژیم صهیونیستی می‌گوید که حماس چهار نفر از نظامیان آن را از سال ۲۰۱۴ در جریان تجاوز به غزه، به اسارت گرفته است و همچنان از ارائه اطلاعات درباره سرنوشت این چهار نفر امتناع می‌کند.

کلید واژه ها: فلسطین و اسرائیل


نظر شما :