تهدید آمریکا علیه کشورهایی که درصدد ازسرگیری روابط با سوریه هستند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۶ کد : ۱۹۹۱۳۶۱ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، تحریم‌هایی که علیه نظام سوریه در نظر گرفته شده است، همچنین شامل دولت‌هایی خواهد شد که قصد ازسرگیری روابط با نظام این کشور را دارند.

به گزارش ایسنا، جیرالدین گریفیث، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در امور منطقه در مصاحبه با العربی الجدید درباره قانون سزار که قرار است طی کمتر از یک ماه و در ماه آتی میلادی اجرایی شود، اظهار کرد: کشورها و دولت‌هایی که در تلاش برای مصالحه و ازسرگیری روابط با نظام سوریه هستند در معرض تحریم‌های آمریکا قرار دارند و عملیات بازسازی سوریه مرتبط با حل و فصل سیاسی بحران این کشور است.

وی درباره سازوکار واشنگتن برای افزایش فشارها بر نظام سوریه از طریق قانون تحریم‌های سزار مدعی شد: این قانون این امکان را برای آمریکا فراهم می‌کند تا با بازخواست نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به "درگیری‌های وحشتناک و مداوم" در سوریه پایان دهد.

گریفیث در ادامه گفت: قانون سزار شامل چند بند اصلی است که از طریق مجازات کسانی که به نظام سوریه در دستیابی به کالا، خدمات و موارد دیگر کمک می‌کنند، تحریم‌هایی را علیه نظام سوریه و هم‌پیمانان آن إعمال می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه هشدار داد: اگر دولتی درصدد مصالحه با نظام سوریه باشد، تحریم‌های الزام‌آور آمریکا شرکت‌های آن کشور را که درصدد مشارکت در بازسازی سوریه هستند، به شدت تهدید خواهد کرد. قانون سزار شامل تحریم و ممنوعیت سفر برای کسانی است که از اعضای نظام سوریه و حامیان سوری و بین‌المللی آن هستند.

جیمز جفری، فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه جمعه گذشته تصریح کرد که قانون سزار در ژوئن آینده اجرایی می‌شود تا فشارها بر دولت سوریه را افزایش دهد.

به موجب این قانون، آمریکا می‌تواند حامیان و هر شخص یا گروه یا دولتی را که به دولت سوریه کمک مالی یا کالایی یا تکنولوژیک می‌کند، تحریم کند.

این قانون همچنین به آمریکا اجازه تحریم "ناقضان حقوق بشر" و خانواده‌هایشان در سوریه را می‌دهد و در آن از افراد مشخصی نام آورده شده و پیشنهاد تحریم‌شان مطرح شده است، از جمله رئیس جمهوری سوریه، نخست‌وزیر و معاونان وی، فرمانده کل نیروهای مسلح، فرمانده نیروی زمینی و دریایی و دستگاه اطلاعات، مقامات وزارت کشور و پلیس، مدیران زندان‌های سوریه و رؤسای شاخه‌های امنیتی.

کلید واژه ها: سوریه


( ۱ )

نظر شما :