قیمت نفت به بالای ۳۵ دلار افزایش یافت

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰ کد : ۱۹۹۱۵۵۱ سرخط اخبار

با بروز نشانه هایی از اجرایی شدن کاهش تولید توافق شده از سوی اوپک پلاس و همچنین افزایش تقاضا بخاطر کم شدن محدودیت های ناشی از کرونا، قیمت نفت، امروز برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت برای چهارمین جلسه متوالی در معاملات امروز در بحبوحه بروز نشانه های از اینکه تولیدکنندگان در حال کاهش تولید هستند و تقاضا در حال افزایش است، بالا رفت.

با کم کردن محدودیت های ناشی از قرنطینه، تقاضا برای نفت در حال افزایش است.

هر بشکه نفت برنت با 37 سنت افزایش 35.18 دلار فروخته شد. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات به بالاترین رقم از 9 آوریل رسیده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 99 سنت افزایش 32.81 دلار معامله شد. این نوع نفت نیز تا 33.44 دلار، بالاترین رقم از 16 مارس نیز بالا رفته بود.

قرارداد تحویل نفت WTI برای ماه ژوئن امروز منقضی می شود اما نشانه بسیار کمی مبنی بر تکرار دوباره سقوط تاریخی قیمت نفت آمریکا به زیر صفر که در ماه گذشته رخ داد، وجود دارد زیرا نشانه هایی برای افزایش تقاضا و سوخت دیده می شود.

یکی از دلایل تقویت قیمت نفت، بروز نشانه هایی از کاهش تولید اوپک پلاس و اجرای تعهداتشان است.

اوپک پلاس در نیمه نخست ماه می، میزان صادرات نفت را به شدت کاهش داده است، شرکت هایی که محموله های نفتی را رهیابی می کنند، از یک آغاز با قدرت در اجرای تعهدات توافق کاهش تولید خبر می دهند.

هیوروکی کیکوکاوا، مدیرکل بخش تحقیقات نیسان سیکیوریتی گفت: «احساس سرمایه گذاران بهبود یافته زیرا اوپک پلاس ظاهرا همانطور که متعهد شده اند، در این ماه تولید خود را کاهش می دهند و کاهش های داوطلبانه هم در ماه ژوئن وجود دارد.»

وی افزود: «همزمان، در مورد کاهش محدودیت ها در جهان که به تقویت فعالیت های اقتصادی و افزایش تقاضا برای سوخت کمک خواهد کرد، خوش بینی وجود دارد.»

از دیگر عوامل تقویت قیمت نفت، کاهش تولید نفت خام آمریکاست؛ چنانکه انتظار می رود، تولید نفت در 7 حوزه بزرگ تولید نفت شیل این کشور در ماه ژوئن، رکود کاهش روزانه 197 هزار بشکه را بزند و به 7.822 میلیون بشکه در روز برسد. بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این رقم تولید نفت آمریکا، کمترین میزان از آگوست 2018 به شمار می رود.

کلید واژه ها: نفت


نظر شما :