مجمع جهانی اقتصاد: به خاطر کرونا با رکود طولانی‌مدت در اقتصاد جهانی مواجه خواهیم بود

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰ کد : ۱۹۹۱۵۵۲ سرخط اخبار

مجمع جهانی اقتصاد گزارش داد کارشناسان مدیریت ریسک، انتظار دارند به خاطر شیوع کرونا با یک رکود طولانی‌مدت در اقتصاد جهانی مواجه باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، مجمع جهانی اقتصاد در آخرین گزارش خود که امروز منتشر شد اعلام کرد که ارزیابی کارشناسان مدیریت ریسک حاکی از آن است که به خاطر شیوع ویروس کرونا با یک رکود طولانی مدت در اقتصاد جهانی مواجه خواهیم بود.

از مجموع 347 نفر کارشناسی که در گزارش مجمع جهانی اقتصاد از آنها نظرسنجی شده است، دو سوم این افراد اعلام کردند که اصلی‌ترین نگرانی آنها منفی شدن رشد اقتصاد جهانی برای یک دوره طولانی مدت است.

نیمی از این کارشناسان می‌گویند که باید انتظار ورشکستگی گسترده، عدم توانایی صنایع در بهبود شرایط، و نرخ بیکاری بالا به خصوص در میان جوانان را در کشورهای مختلف را داشته باشیم.

سعدیه زاهدی، یکی از مدیران مجمع جهانی اقتصاد در این باره می‌گوید: بحران کرونا به زندگی مردم و فعالیت اقتصادی آنها خسارت جدی زده است.

شیوع این ویروس به شکل گرفتن یک بحران اقتصادی که تبعات آن طولانی مدت خواهند بود منجر شده است.

زاهدی افزود: ما در حال حاضر با یک فرصت منحصر به فرد برای استفاده از این بحران در راستای تغییر روش‌های کنونی و ساختن اقتصادهای بهتر که پایدارتر، مقاوم‌تر و جامع‌تر هستند،‌ روبرو هستیم.

کلید واژه ها: بحران اقتصاد جهانی کرونا


نظر شما :