بیانیه نیروی دریایی آمریکا: اگر ۱۰۰ متر از ناو‌های ما در خاورمیانه فاصله نگیرید، تهدید تلقی می‌شوید

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۱ کد : ۱۹۹۱۵۷۰ سرخط اخبار

رویداد۲۴ -فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین در بیانیه‌ای گفته است که این دستورالعمل «به منظور افزایش امنیت، به حداقل رساندن ابهام و کاهش خطر محاسبه اشتباه» صادر شده است.

نیروی دریایی آمریکا هشدار داد که کشتی‌ها یا از ناو‌های جنگی آمریکا ۱۰۰ متر فاصله بگیرند یا با ریسک شناسایی شدن «به عنوان تهدیدی که می‌تواند اقدام دفاعی قانونی در پی داشته باشد»، مواجه شوند.

در متن این بیانیه آمده است: ورود شناور‌های مسلح به شعاع ۱۰۰ متری ناو‌های ایالات متحده می‌تواند به عنوان تهدید تلقی شود.

فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین نیز در بیانیه‌ای گفته است که این دستورالعمل «به منظور افزایش امنیت، به حداقل رساندن ابهام و کاهش خطر محاسبه اشتباه» صادر شده است.

آسوشیتدپرس هم می‌گوید، اقدامات دفاعی به طور معمول شامل دور کردن کشتی از شناور مورد نظر، آژیر هشدار، شلیک منور و در نهایت شلیک اخطار است تا شناور نزدیک مجبور به تغییر مسیر شود. اما این اقدام نیرو‌های آمریکا برای مشخص کردن فاصله، رویکرد تازه‌ای است.

کلید واژه ها: ایران و امریکا


( ۱ )

نظر شما :

نیا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۳۵
که این اعلامیه چیز آنچنان جدید و عجیبی نیست و آنچه که اقدامات دفاعی قانونی اعلام شده لزوما به معنای شلیک بلافاصله به سمت شناور های خارجی نبوده و موارد همیشگی نظیر شلیک فلر، تیر هشدار و موارد این چنینی را شامل میشود..