نماینده بندرلنگه: نسبت به تک نرخی کردن و ثبات بازار ارز سریعا اقدام شود

۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۳ کد : ۱۹۹۲۱۰۵ سرخط اخبار

نماینده مردم بندرلنگه در مجلس با اشاره به لزوم ثبات در بازار ارز از دولت و وزیر اقتصاد خواست که سریعا ضمن تک نرخی کردن قیمت ارز ثبات را به این بازار برگردانند.

به گزارش ایسنا، احمد جباری در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی وضعیت اقتصادی کنونی کشور گفت: آقای وزیر اشاره فرمودند امسال سال جهش تولید است. در روز افتتاح مجلس شورای اسلامی در پیام مقام معظم رهبری در مسائلی همچون اقتصاد، اشتغال و معیشت تاکید شد، اما سوال می‌کنم موضوع اشتغال، رفع تورم و محقق شدن موضوع جهش تولید با کدام سیاست اقتصادی انجام می‌شود؟ آیا تصمیمات خلق الساعه در حوزه اقتصاد تحقق می‌یابد؟ هنگامی که تولید کننده با تسهیلات سود ۳۰ درصد و با ده‌ها تصمیمات عجولانه و گیج کننده مواجه می‌شود چگونه رونق تولید را شاهد خواهیم بود؟

وی افزود: آنچه در جامعه لمس می‌کنیم و بر اساس گزارشات است ملاک قرار می‌دهیم. تولید کننده از زمان دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها دچار پیچیدگی می‌شود.

نماینده مردم بندرلنگه اضافه کرد: تصمیماتی در حوزه سیاست‌های اقتصادی اتخاذ می‌شود که مشکلاتی را برای تولید کننده ایجاد می‌کند. این مسائل موجب می‌شود که تولید کننده مشتری خود را از دست بدهد.

جباری گفت:‌ وزیر اقتصاد و دولت سریعا نسبت به تک نرخی کردن و ثبات بازار ارز اقدام کند. عمده‌ترین مشکل حوزه کشاورزی اعطای ارز ۴۲۰۰ تومانی است همچنین ایجاد شفافیت و ثبات در مقررات مالیاتی امری لازم است. چرا که برای مثال اداره مالیات مرغداران را از معافیت مالیاتی برخوردار می‌کند ولی پس از یکسال همین اداره مرغداران را جریمه مالیاتی می‌کند.

کلید واژه ها: ثبات بازار ارز


نظر شما :

گل اقا ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۵
این اعتماد به نفس نماینده بندر لنگه واقعا محل قبطه هست. کاری که در عرض بیشتر از ۴۰ سال vنشده رو با یک نطق پیش از دستور میخواد بکنه،