کتاب مقدس سپر بلای ترامپ

لطفا بت پرست نباشید!

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰ کد : ۱۹۹۲۳۱۶ اخبار اصلی آمریکا
ترامپ در دیدار از این کلیسا در سخنانی به آیه‌ای از بخش «دوم قرنتینان» کتاب مقدس استناد می‌کند و به اشتباه این بخش را «دو قرنتینان» نام می‌برد و می‌گوید در این بخش آمده است که شیطان در نقاب فرشته روشنایی ظاهر می‌شود. در واقع باید گفت که شیطان یک کتاب خوب را به یک سپربلای خوب تبدیل می‌کند.
لطفا بت پرست نباشید!

نویسنده: آلان لوینوویتز  (Alan Levinovitz)

دیپلماسی ایرانی: ژست دونال ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا بیرون کلیسایی در واشنگتن در حالی که انجیلی را در دست گرفته بود، به خوبی بت‌ های ساختگی ترامپ و دغلبازی او را آشکار کرد.

ایالات متحده آمریکا نه تنها با بت‌پرستی بلکه با این ایده که بت‌ها قدرت دارند هم مخالف است. به همین دلیل در قوانین این کشور – برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر – آتش زدن کتاب‌های مقدس یا خراب کردن مجسمه و تمثال قدیس‌ها جرم نیست. شهروندان این کشور، تصاویر رهبرانشان را پرستش نمی‌کنند. در ایالات متحده، قدرت کلام و تصاویر در ارزش‌هایی است که آنها نماد و بیانگر آن هستند نه در خود اشیاء. حتی تلاش‌های مداوم برای جرم دانستن آتش زدن پرچم شکست خورده است.

فقط بت‌پرستان هستند که اهتزاز پرچم را نشانه میهن پرستی و پوشیدن یک صلیب را نشانه مسیحی بودن می‌دانند. ترامپ، کتاب مقدس را سروته در مقابل کلیسایی در حالی روی دست بالا برد که به ندرت در مراسم مذهبی آن شرکت می‌کند و رهبران و حضارش علیه سیاست‌هایی که او در بوق و کرنا می‌کند، فعالیت می‌کنند. او این کار را در حالی انجام داد که نیروهایش برای عکاسی از این صحنه مجبور شدند با ابری غلیظ از گاز اشک‌آور، اجتماع صلح‌آمیز معترضان را پراکنده کنند. به همین دلیل دست گرفتن کتاب مقدس توسط ترامپ در این شرایط بت‌پرستی است.

همین روحیه بت‌پرستی است که باعث می‌شود ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه قرائت انجیل در هوایپما توسط خودش را بزرگنمایی کند و صدام حسین دستور دهد قرآنی با خون او نوشته شود. خیلی پیش از انتخاب ترامپ، کشیش‌های تلویزیونی مانند پائولا وایت، کشیش شخصی ترامپ که سه بار ازدواج کرده است، با تبدیل ثروت و قدرت به هدف اصلی نیایش و دعا مشغول فاسد کردن مذهبشان از درون بودند. برای اوانجلیست‌های سفیدپوستی که قدرتمندترین بلوک حامیان ترامپ هستند، این از مدت‌ها پیش با پذیرش نژادپرستی همراه بوده است، از همان زمان که جری فالول، صهیونیست مسیحی، به آپارتاید آفریقای جنوبی بی‌توجه بود تا همین اواخر که اقدامات خشونت‌آمیز علیه پناهندگان به کار گرفته شد.

بت‌پرستی خطرناک‌ترین شکل مذهب است چرا که ظاهر را به جای باطن، دروغ را به جای واقعیت و تظاهر به پرهیزکاری را به جای خود پرهیزکاری غالب می‌کند. تظاهر به مذهبی بودن، مذهب واقعی نیست. منتقدان به همین ریاکاری اعتراض دارند و می گویند ترامپ کتابی را برای گرفتن عکس در مقابل خبرنگاران روی دست بالا برد که آن را نخوانده است.

ترامپ در دیدار از این کلیسا در سخنانی به آیه‌ای از بخش "دوم قرنتینان" کتاب مقدس استناد می‌کند و به اشتباه این بخش را "دو قرنتینان" نام می‌برد و می‌گوید در این بخش آمده است که شیطان در نقاب فرشته روشنایی ظاهر می‌شود. در واقع باید گفت که شیطان یک کتاب خوب را به یک سپربلای خوب تبدیل می‌کند. این مساله باید برای تمام آمریکایی‌ها اهمیت داشته باشد. حتی آنهایی که به کتاب مقدس اهمیت نمی‌دهند باید با تبدیل آن به ابزاری برای سوءاستفاده و عکاسی تبلیغاتی سیاستمداران مخالفت کنند. 

این بی‌حرمتی منفورتر از هر خشم و جنایتی است، خشم و جنایت بد اما آسان‌تر از بت‌پرستی قابل بخشش است. در میان حامیان ترامپ و سایر منتقدان جناح چپ، واژه "فضیلت‌ فروشی" بسیار رایج است. آنها نمایش نمادهای ایدئولوژی لیبرال را که از هشتگ‌های هیجانی و کیسه‌های خرید نمایشگاهی فراتر نمی‌رود، گناه می‌دانند. این مساله بیانگر یک مشکل واقعی در میان این افراد است: اولویت دادن به ظاهرسازی‌ها در برابر عمل و اعتبار.

یک نگرانی موجود در میان آمریکایی‌های به شدت مذهبی این است که لیبرالیسم سکولار تهدیدی جدی علیه ایمان آنها به شمار می رود: آتئیست‌ها، سوسیالیست‌ها، همجنسگرایان و حامیان سقط جنین و تحصیلکردگان بی‌خدایی که از انتشار ده فرمان در رسانه‌های اجتماعی پرهیز می‌کنند. اما تهدید واقعی برای متون مقدس آنهایی نیستند که از انتشار محتوای این متون خودداری می‌کنند، بلکه تهدید واقعی مردمی هستند که فکر می‌کنند با یک بار انتشار این متون دیگر کاری برای انجام دادن باقی نمی‌ماند و مستقیم وارد بت‌پرستی ناشایسته دولت می‌شوند و چشمشان گناه را تا زمانی که این گناه در نقاب پرچم یا صلیب پنهان شده است، به هیچ عنوان نمی‌بیند.

تمام آمریکایی‌ها باید از این صحنه نمایش سیاسی نامقدس در هراس باشند. آنها باید بترسند چون در این پهنه‌ آزمون بی‌سابقه از بحران‌های گوناگون، ایالات متحده به ایمان و عشق واقعی نیاز دارد. آمریکایی‌ها باید بترسند چرا که اگر رهبری آنها را کسانی به عهده بگیرند که نمادهای پوشالی در دست دارند، آسیب، پراکندگی و فروپاشی آنها حتمی است و آنها حتی نخواهند توانست تبلیغات را از حقیقت تشخیص دهند. آنها باید بترسند چون زمانی که رئیس جمهور پس از سوال‌پیچ شدن درباره سخنانی از مسیح که هرگز آنها را نخوانده، برای مقابله با مردم به ارتش فراخوان می‌دهد، امکان این که بت‌پرستان سرانجام پیروز شوند بسیار بالاست.

منبع: فارن پالسی / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: دونالد ترامپ ایالات متحده امریکا سفیدبرترپندارها انجیل تظاهرات امریکا


( ۱ )

نظر شما :

فدوی ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۷:۰۶
یک آمریکایی در حال ماله کشی فرهنگ منحط آمریکا ... چرا این حرفها را زمان بوش که در حال سلاخی مردم خاورمیانه بود ، گفته نمی شد . گناه بزرگ ترامپ آنست که دم به تله ی جنگ طلبها نمی دهد .... و الا مسخره ترین سخن آنست که در آمریکا از انسانیت و ... سخن بگویی و در کنارش برای چندین بار نابودی کل زمین ، سلاح اتمی داشتا باشی ... گویی ترامپ به ناگاه دچار دگردیسی شده است در حالی که این ترامپ همان ترامپ سه سال قبل است که مردم آمریکا ( البته دولت در سایه ) انتخابش کردند ... جک قرن است اگر در آمریکای بت ساز از مخالفت با بت پرستی گفته شود . باز هم می گویم ؛ گناه ترامپ آنست که دم به تله ی جنگ طلبها نمی دهد از جنگ طلبهای در صحنه مانند پمپیو و ... تا جنگ طلبهای بزک شده مانند بیل گیتس و ... اگر از خواندن نام گیتس در متن من تعجب کردی بدان که به اندازه ی تاریخ بشر دچار ندانستن هستی ...
خسرو ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۰:۵۸
دمکراتها برای برنده شدن در انتخابات فیلم در میارند وگرنه اهل دین و انجیل و...نیستند در ضمن ترامپ پیر مرد ساده ای است با اون بهتر میتونیم مذاکره کنیم