حمله توئیتری جلیلی به ظریف

۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۷ کد : ۱۹۹۲۴۴۴ سرخط اخبار

رویداد۲۴ سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتر نوشت: «بدتر از فشار اقتصادی دشمن، آن است که کسانی در داخل کشور با آنکه شاهد این دشمنی آشکار هستند، می‌گویند اگر لازم باشد مجددا مذاکره خواهیم کرد؛ مگر دفعات قبل که لازم دیدید، چه فرجامی را به ارمغان آوردید؟»
بیشتر بخوانید: ظریف: راه حل قابل توافق ممکن است، اما قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس، آن را از بین خواهد برد
این اظهارات تند جلیلی درحالی مطرح شد که وزیر خارجه در گفتگویی تاکید کرده بود «من طرفدار منافع ملی ایران هستم. اگر منافع ملی ایران و مردم مستلزم این باشد که مذاکره بکنیم، مذاکره می‌کنم. در هیچ مذاکره‌ای شما نمی‌توانید به طرف مقابل‌تان اعتماد کنید. روابط بین‌الملل بر اساس بی‌اعتمادی است. برای همین است اگر قرار بود به کسی اعتماد کنیم، برجام ۱۵۰ صفحه نمی‌شد بلکه دو صفحه می‌شد که ما می‌گفتیم ما سلاح هسته‌ای نمی‌خواهیم و آن‌ها هم می‌گفتند تحریم‌ها را برمی‌داریم.»

ظریف تاکید کرده بود «با اعتماد در روابط بین‌الملل سازگاری ذهنی ندارم. با ضد این و آن بودن موافق نیستم. معتقدم منافع ملی را باید دنبال کنیم و اگر روزی این منافع ملی مستلزم آن است که مذاکره کنیم، این کار را انجام دهیم؛ البته بعد از اینکه همه مقام‌های کشور مذاکره را تایید کردند.»


( ۴ )

نظر شما :

رضا ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰
lمگر آقای جلیلی خودش چه فرجامی برای ایران به ارمغان آورد به قول دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری که در مناظره انتخابات به جلیلی می گفت هربار که آقای جلیلی مذاکره می کند ودم ازمقاومت می زند بیشتر ایران را تحریم می کنند کسی که حاضر بود تن به امتیازاتی به دهد که ننگ آور است بهتراست ازمقام معظم رهبری وملت ایران عذرخواهی کند اگر برجام به اینجا رسید نتیجه تنگ نظری وجناحی فکرکردن امثال آقای جلیلی ودوستانشان است که درقضیه FTAFهم ماهیت خودشان را به ملت ایران نشان دادند
فرید ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۲
البته این حرف های جلیلی واکنشی به گفته های چند روز پیش احمدی نژاد درباره مذاکره هست.