طالبان: پس از خروج آمریکا، تهدیدی از افغانستان علیه غرب وجود ندارد

۰۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۴ کد : ۱۹۹۲۵۳۲ سرخط اخبار

گروه شبه‌نظامی طالبان نگرانی‌ها درباره اینکه افغانستان ممکن است بعدا به مقری برای حملات آتی علیه غرب تبدیل شود، رد کرد. آمریکا تاکید دارد که به اجرای تعهدش برای کاهش حضور نظامی در این کشور پایبند است.

به گزارش ایسنا، به نقل از تایمز آو ایندیا، فرمانده ارشد آمریکا در این منطقه گفت، براساس توافقی که فوریه حاصل شد شمار نیروها به حدود ۸۶۰۰ تن کاهش ‌یافت اما هشدار داد که شرایط باید برای خروج کامل تا سال آینده مهیا باشد.  

ژنرال کنت مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: شرایط باید مهیا باشد تا ما را راضی کند؛ اینکه حملاتی علیه سرزمین ما از افغانستان نشات نگیرد.

به گفته مک‌کنزی، طالبان "دوست گروه داعش نیست" اما باید دید آن‌ها برای مقابله با القاعده که به عنوان عامل حملات مرگبار ۱۱ سپتامبر شناخته می‌شود، چه کاری انجام خواهد داد. او در مراسمی به میزبانی موسسه آسپن تاکید کرد: بنابراین روی اقدامات طالبان متمرکز هستیم؛ اینکه با ادامه این فرایند، آن‌ها چطور در این مذاکرات مشارکت می‌کنند.   

گروه طالبان گفته است، به توافق فوریه "خصوصا نگرانی آمریکا و غرب درباره تهدید علیه آن‌ها از جانب افغانستان" متعهد است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان تاکید کرد: کشور ما علیه هیچ طرف دیگری استفاده نخواهد شد. آن‌ها نباید نگران باشند.

با این حال، گزارش جدید کارشناسان به شورای امنیت تاکید دارد که القاعده و طالبان "همچنان روابط نزدیکی دارند" و درباره مذاکرات با ایالات متحده آمریکا هم رایزنی‌های مداوم صورت می‌گیرد.

کلید واژه ها: طالبان


( ۱ )

نظر شما :