سازمان ملل: طرح الحاق، به رویای تاسیس کشور فلسطین پایان می‌دهد

۰۳ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۷ کد : ۱۹۹۲۵۶۱ سرخط اخبار

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه گفت که طرح‌ الحاق اسرائیل رویای تاسیس کشور مستقل فلسطین را به پایان می‌رساند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیکلای ملادینوف، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه گفت که طرح‌ اسرائیل برای الحاق بخشی از کرانه باختری، آرزوی تاسیس کشور مستقل فلسطین و ایجاد صلح را به پایان می‌رساند.

وی طی سخنانی در تظاهرات فلسطین‌ها علیه طرح الحاق کرانه باختری به اسرائیل در شهر اریحا در کرانه باختری گفت: طرح الحاق اسرائیل خلاف قوانین بین‌المللی است.

ملادینوف از جامعه جهانی خواست برای نجات روند صلح در چارچوب مذاکراتی که متضمن تاسیس کشور فلسطین است، اقدام کنند.

ده‌ها نفر از فلسطینیان در مخالفت با طرح‌ اسرائیل برای الحاق بخشی از کرانه باختری به این کشور در اریحا تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر اسرائیل دوشنبه گذشته (۱۵ ژوئن) در نشست امنیتی عالی رتبه که جمعی از افسران برجسته ذخیره نیز حضور داشتند، اظهار داشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته است نخست با دولت ائتلافی طرح الحاق موافقت شود. از این رو ممکن است روند الحاق در کرانه باختری اشغالی و دشت اردن به طور تدریجی اجرا شود.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل وی در این نشست از الحاق ۳۰ درصد کرانه باختری به اسرائیل خبر داده است اما بنی گانتس، وزیر دفاع و گابی اشکنازی، وزیر خارجه با وی موافقت نکرده‌اند.

رسانه‌های اسرائیل در مورد اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری در دوره ائتلافی نتانیاهو و گانتس اعلام کردند که آن‌ها در راستای چگونگی الحاق کرانه باختری به اسرائیل اتفاق نظر ندارند.

کلید واژه ها: اسرائیل و فلسطین


( ۱ )

نظر شما :

ایرانی ۰۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۵
بی عرضگی سازمان آزادی بخش فلسطین که علی رغم نامش نتنها یک وجب از خاک فلسطین را آزاد نکرد بلکه هر روز نقشه فلسطین کوچکتر شد ، از عرفات تا محمود عباس فرصت طلب ، درست مبارزه نکردند و اصلأ متوجه نبودند که چگونه بعضی از کشورهای عربی از پشت به فلسطینی ها خنجر زدند ودرحال عادی کردن روابط با اسرائیل هستند .