قرارداد گازی ایران با ترکمنستان در کمیسیون انرژی با حضور نفتی‌ها بررسی شد

۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۵۳ کد : ۱۹۹۳۱۸۱ سرخط اخبار

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: قرارداد گازی ایران با ترکمنستان در این کمیسیون بررسی شد.

هادی بیگی‌نژاد عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 22 تیر) این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست دلایل محکومیت ایران در دادگاه بین‌المللی در پی قرارداد گازی با ترکمنستان با حضور کارشناسانی از وزارت نفت بررسی شد. 

وی افزود: قرارداد گازی بین شرکت دولتی گاز ایران و شرکت دولتی ترکمن گاز ترکمنستان، از زوایای مختلف مورد در این نشست بررسی قرار گرفت که به همین منظور کارشناسان سابق و فعلی وزارت نفت به کمیسیون دعوت شده و نظرات کارشناسی خود را مطرح کردند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: طبق گفته کارشناسان، وزارت نفت اقدامات بسیاری برای کسب رضایت ترکمنستان انجام داده‌‌اند اما ترکمنستان می‌گوید ایران همراهی لازم را با آن‌ها نداشته است. 

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: اتفاقاتی که منجر به محکومیت ایران در دادگاه بین‌المللی شد در این جلسه مطرح و کارشناسان نظر خود را بیان کردند.


( ۱ )

نظر شما :