هشدار ترکیه به روسیه در خصوص درگیری ها در سرت و الجفره

۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۵۴ کد : ۱۹۹۳۱۸۳ سرخط اخبار

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، وزیر خارجه ترکیه گفت: درگیری در شهر‌های سرت و الجفره در لیبی، به معنای رویارویی مستقیم بین ترکیه و روسیه است. به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، مولود چاووش اوغلو در گفتگو با فایننشال تایمز گفت: دولت وفاق لیبی فقط در صورتی با آتش بس موافقت می‌کند که خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی نیرو‌های خود را از مناطق اصلی مرکزی و غربی این کشور خارج کند.
وی همچنین گفت در صورتی که آنچه نیرو‌های حفتر نامیده می‌شوند از شهر راهبردی سرت و پایگاه الجفره عقب نشینی نکنند، دولت وفاق قصد دارد این نیرو‌ها را هدف حمله قرار دهد. مولود چاووش اوغلو افزود آنکارا از هر نوع حمله حمایت می‌کند. وی همچنین گفت اوضاع به پذیرفتن شروط آتش بس از جانب طرف دیگر منوط است.وزیر خارجه ترکیه ضمن هشدار درباره اینکه درگیری در سرت و الجفره به معنای رویارویی مستقیم بین ترکیه و روسیه است، افزود هیچ یک از ترکیه و روسیه خواهان این موضوع نیستند.


( ۳ )

نظر شما :

علی ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۵
عجیبه در سوریه با روسیه مجبور به همکاریه در نشست ناتو ژست ضد روسی میگیره از فرانسه دلخوره یونان و مصر و امارات تهدید و تحریک می‌کنه ژست سیاسی حمایت از فلسطین میگیره واقعا هم از توبره میخوره وهم از آخور منافق به تمام معنا
علی ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۶
در جواب علی۲۱:۳۵ که نوشته انداردوغان منافق به تمام معناست،،،،،،،،در دنیای سیاست بزرگترین هنر وتر دستی همینه که همه را بنوعی سر کار گذاشت ومشغول کرد تا به هدف ونیت خود برسی، « شاید بنظر تو این یک نوع نفاق ومنافقیسیت» ولی علم سیاست یک علم بی پدر ومادر است ودر این جهان پر آشوب که هیچ دوستی ودشمنی را نمی توان رویش حساب کرد، وکار بجایی رسیده که مسلمان بر مسلمان رحم نمی کند ،کجا که کافر رحم کند، ودر هر مملکت تعبیر جداگانه از اسلام میشود وتعجب اینکه در کشتن همدیگر هر دو تکبیر« الله اکبر» می گویند، پس سیاست مدار هنر مند آنکه در میان این غوغا وبازی شطرنج خیر وشر ،سالم از میدان بدر آیی، البته علم سیاست هم بر این نکته تاکید دارد ،که موفقترین سیاستمدار آنکه از میدان « جنگ سیاست» سر سالم بدر آید. وکفه سنگین ترازو را به خودش بردارد. ،:،،،،لذا اردوغان هم در مدت نزدیک بیست سال که در وسط میدان سیاست است،،،،،روزی تا دم مرز جنگ با روسها« موضوع هواپیما » وروزی تا مرز جنگ با آمریکا« کودتا،شرق فرات،گولن» روزی تا دم مرز جنگ با اسراییل « ماوی مرمره،،داووس» وحتی با یونان بر سر نفت دریای مدیترانه،وبا فرانسه بر سر حفتر ، لذا در همه مواد هم طرف غالب اردوغان شده،واین نشاندهنده این است که اردوغان یک سیاست مدار ماهریست،،،، ولی نتیجه کارش اینکه. هم در مورد سوریه ،وهم در دریای مدیترانه،وهم لیبی،وهم اسراییل .....برنده اردوغان است،واینکه pkk را هم برای همیشه تاریخ در آخور طویله دفن کرد هم یک دست مریزاد می طلبد.