تاکید کاظم جلالی بر توسعه همکاری‌ها و روابط اقتصادی ایران و روسیه

۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۵ کد : ۱۹۹۳۲۱۲ سرخط اخبار

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با بیان اینکه متاسفانه ما و روسیه در حوزه اقتصادی با یکدیگر فاصله زیادی داریم، بر توسعه همکاری‌ها و روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه روز جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹ در دیدار با گروهی از تجار و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم در روسیه در گفت‌وگویی مسائل و مشکلات آنان را به ویژه در دوره کنونی شیوع پاندمی کرونا و تحریم‌ها، مورد بررسی قرار داد.

سفیر کشورمان در این دیدار طی سخنانی با اشاره به اینکه تجار و صادرکنندگان ایرانی سفرای اصلی ایران در جهان هستند که نقش ویژه ای در توسعه و پویایی روابط دارند، اظهار داشت: متاسفانه ما و روسیه در حوزه اقتصادی با یکدیگر فاصله زیادی داریم، هر چند که در حوزه های سیاسی و امنیتی روابط دو کشور در هم تنیده و در سطح خوب و نزدیکی است.

جلالی افزود: اگر می‌خواهیم بگوییم روابط تهران و مسکو استراتژیک است باید تلاش کنیم تا این روابط در حوزه اقتصادی گسترش یافته و تراز تجاری دو کشور بیش از ارقامی باشد که در حال حاضر وجود دارد.

سفیر کشورمان با بیان اینکه سفارت ایران در روسیه تمام توان خود را بر گسترش روابط تجاری دو کشور در دوره جدید گذاشته است، عنوان کرد: تنها با توسعه روزافزون روابط اقتصادی می‌توانیم بگوییم که رابطه معنادار، ریشه‌ای و پایداری با روسیه داریم.

 در ادامه این دیدار برخی از صادرکنندگان به بیان نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند و با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی کشورمان خواستار ایجاد همکاری و تعامل بیشتر و نزدیک تر صادرکنندگان ایرانی در حمایت از یکدیگر با هدف در دست گرفتن سهم قابل قبولی از بازار روسیه شدند. 

ایجاد ساختاری برای توسعه صادرات از ایران به روسیه، ضرورت و اهمیت حضور رایزن بازرگانی ایران و تسهیل شرایط و مقررات صادراتی و تداوم برگزاری اینگونه نشست‌ها از دیگر پیشنهادات و درخواست‌های مطرح شده در این دیدار بود.


نظر شما :