سخنگوی وزارت امورخارجه :تصمیم گیری درباره وضعیت «ایاصوفیه» مساله داخلی ترکیه است

۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۴ کد : ۱۹۹۳۲۳۶ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان ، گفت :تصمیم گیری درباره وضعیت «ایاصوفیه» مساله داخلی ترکیه است.

به گزارش ایسنا ، سید عباس موسوی، در مصاحبه با «آناتولی» ترکیه درباره تغییر کاربری ایاصوفیه به مسجد گفت: ما هم از اینکه مردم ترکیه و مسلمانان، از تصمیم برپایی نماز در این عبادتگاه استقبال کرده‌اند، خرسندیم.

وی همچنین با اشاره به واکنش اروپایی ها درباره ایاصوفیه ادامه داد: تصمیم گیری در خصوص وضعیت ایاصوفیه در چارچوب اعمال حاکمیت ملی دولت ترکیه و یک مساله داخلی آن کشور است.
انتهای پیام

 
 
 


( ۱ )

نظر شما :

علی ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۰۲:۴۹
به نظرم موضوع مسجد ایا صوفیه مربوط به تمام امت اسلامیست،چون ایا صوفیا نماد پیروزی مسلمانان بر کفار میباشد،ویاد آور شکست صلیبیون اسلام ستیز،میباشد،واز نظر اعتبار وتقویت روحی روانی سمبل پیروزی مسلمانان است پس بنابرین سر نوشت ایا صوفیه بایستی بر تک تک مسلمانان مربوط باشد،قدیمی ترین مسجد مسلمانان که پیامبر عظیم الشان مژده فتح اش را قبل از وفاتش داده بودند،ودعا وپاداش خاصی بر کومتان فاتحش کرده اند ،ویاد آور عظمت وشکوفایی اسلام در قرون گذشته بوده،بایستی تمام مسلمین در سرنوشتش سهیم باشند.وبنده بنوبه خود این رویداد را یک پیروزی بزرگ برمسلمین میدانم ،چونکه در مدت ۸۶ سال گذشته هیچ کدام از ۱۱ ریس جمهور قبل از اردوغان جرات نکردند فرمان آتا ترک را لغو وامضأ اورا بلا اثر کنند،واین هم بنوبه خود یک دست مریزاد بر اردوغان را می آفریند. چون واقعا یک ریسک حیاتی را در میان گذاشت،واین هم کار هر کسی نیست.یا حق.