موسوی جنایت جدید هواپیماهای نظامی ائتلاف علیه مردم یمن را به شدت محکوم کرد

۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۰۰:۱۹ کد : ۱۹۹۳۳۶۰ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جنایت جدید هواپیماهای نظامی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در هدف قرار دادن مراسم عروسی در شهرهای الحجه و الجوف یمن را به شدت محکوم کرد.

موسوی جنایت جدید هواپیماهای نظامی ائتلاف علیه مردم یمن را به شدت محکوم کرد
به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) جنایت جدید هواپیماهای نظامی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در هدف قرار دادن مراسم عروسی در شهرهای الحجه و الجوف یمن که به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۵ نفر از زنان و کودکان بی گناه شد را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این حمله هوایی اظهار داشت: متاسفانه جنایات جنگی نیروهای نظامی ائتلاف در یمن در پناه سکوت و بی تفاوتی جامعه بین الملل ادامه دارد.

موسوی از مجامع بین المللی و حقوق بشری خواست به هر طریق ممکن مانع از استمرار این جنایات از سوی هواپیماهای سعودی در حق یمن شوند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: کشورهای حامی تسلیحاتی نیروهای مهاجم به یمن که با در اختیار قرار دادن بمب ها و سلاح های نابود کننده به آنان موجب به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان یمنی شده اند در این جنایات شریک بوده و باید در قبال اینگونه حمایتهای خود به جامعه بین المللی و مردم یمن پاسخگو باشند. 

موسوی افزود: این جنایات در حالی ادامه دارد که متاسفانه اخیرا سازمان ملل با فشار سیاسی آمریکا و دلارهای نفتی سعودی نام عربستان سعودی را از فهرست رژیم های کودک کش خارج کرده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان از سازمان ملل خواست در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و تلاش های خود را برای توقف فوری حملات  افزایش داده  و تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان را با کار گیرد.

انتهای پیام/


( ۱ )

نظر شما :