‍ ملاقات سفیر کشورمان با مدیر عامل خبرگزاری« ایتار تاس»

۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۴۳ کد : ۱۹۹۴۱۸۳ سرخط اخبار

کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه با «سرگئی میخائیلوف» مدیر عامل خبرگزاری رسمی روسیه« ایتار تاس» دیدار و از بخشهای مختلف این خبرگزاری بازدید نمود .

 به گزارش ایسنا، در این ملاقات کاظم جلالی ضمن اشاره به این که در ایران  روز ۱۷ مردادماه  به عنوان روز خبرنگار نام گذاری گردیده این روز را به مدیر عامل خبرگزاری تاس تبریک گفت  و عنوان داشت خبرگزاری تاس یکی از مهمترین خبرگزاریهای جهان و شناخته شده در ایران می باشد .

 سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به همکاریهای خبرگزاری تاس و خبرگزاری جمهوری اسلامی  ایران  و اهمیت گسترش این روابط، عدم شناخت دو کشور از یکدیگر را یکی از موانع گسترش این همکاریها ذکر و بر لزوم تلاش برای ایجاد این شناخت تاکید نمود و در این میان نقش رسانه های دو کشور را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست .

 جلالی همکاریهای رسانه ای را در شرایطی که ارتباطات فیزیکی زیادی از جمله در حوزه توریسم بین دو کشور وجود ندارد را با اهمیت دانست و  اظهارکرد: بیشترین نقش را در هموار کردن مسیر دیپلماسی دو کشور را رسانه ها ایفا می کنند  و بدون رسانه دیپلماسی کشورها شکل واقعی نخواهد گرفت .

 میخایلوف مدیر عامل خبرگزاری تاس نیز در این دیدار با تبریک روز خبرنگار به همکاران خود در ایران به روابط این خبرگزاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران  و تفاهمنامه هایی که بین دو طرف منعقد شده اشاره کرد و افزود : معتقدم اطلاعات در مورد ایران بویژه در خصوص مناطق و ظرفیتهای گردشگری ایران می تواند بیشتر از وضعیت کنونی باشد و آمادگی خود را برای هر گونه همکاری بین دو کشور در زمینه شناخت بیشتر دو کشور از یکدیگر را اعلام کرد .


بر اساس این گزارش ، خبرگزاری ایتارتاس روسیه بزرگترین خبرگزاری کشور روسیه و چهارمین خبرگزاری بزرگ جهان است.

 این خبرگزاری متعلق به دولت روسیه است و دفتر مرکزی آن در شهر مسکو واقع شده‌است.

 خبرگزاری تاس ۷۰ دفتر در روسیه و کشورهای مستقل همسود و ۶۸ دفتر نمایندگی در سرتاسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران دارد.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :