حمایت دولت مستعفی یمن از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۶ کد : ۱۹۹۴۲۲۸ سرخط اخبار

وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن –وابسته به ریاض- بدون اشاره به نقش این دولت و سعودی در کشتار ملت یمن، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «معمر الاریانی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن (وابسته به عربستان سعودی) خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

خبرگزاری اسپوتینک به نقل از الاریانی گزارش داد که لغو تحریم تسلیحاتی ایران، باعث خواهد شد که «بر آتش درگیریهای منطقه افزوده شود».

این مسئول وابسته به سعوی مدعی شد: «تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران، اقدام مهمی است تا مجبور شود از سیاستهای خصمانه، برنامه‌های توسعه‌طلبانه، گسترش هرج‌ومرج، تخریب و تروریسم در منطقه از طریق شبه‌نظامیانش دست بردارد».

این در حالی است که دولت مستعفی با همکاری عربستان سعودی از سال 1394 حملات همه‌جانبه‌ای را علیه ملت یمن آغاز کرده‌اند که صدها هزار نفر تا کنون بر اثر آن کشته شده‌اند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آماری هم با بیان اینکه هشتاد درصد ار مدم یمن نیازمند کمک هستند تا بتوانند فقط زنده بمانند، گزارش داد، ۶۵ درصد از ملت یمن که جمعیت آنان به بیش از سی میلیون نفر هستند، تقریبا هیچ چیزی برای خوردن ندارند.

الاریانی در ادامه با این ادعا که تهران منابع انرژی و گذرگاههای دریانوردی بین‌المللی را تهدید می‌کند، مدعی شد که لغو تحریم تسلیحاتی، هدیه مجانی به نظامی است که «هرج‌ومرج و تروریسم را در منطقه گسترش می‌دهد».

این مسئول وابسته به سعودی، لغو تحریم تسلیحاتی را ضربه مهلکی به تلاشهای برقراری صلح و منبع دیگری برای «تهدید امنیت و ثبات منطقه و جهان» توصیف کرد.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها طرح صلح برای یمن پیشنهاد کرده، ولی دولت مستعفی، سعودی و امارات در مسیر اجرای آن کارشکنی کرده‌اند.

منابع خبری اخیرا خبر دادند (+) که پس از شکست راهبردهای پیشین ائتلاف سعودی، کشورهای غربی و سازمان ملل علیه ملت یمن، فرستاده این سازمان، با آگاهی ریاض و موافقت کشورهای غربی برای حل این بحران، با تهران تماس برقرار کند.

افزون بر سعودی، امارات نیز موجب ویرانی یمن و کشتار ملت این کشور شده است. این در حالی است که ابوظبی پای رژیم صهیونیستی را نیز به بحران یمن باز کرده تا بتواند بیش از پیش در راستای عادی‌سازی روابط خود با تل‌آویو حرکت کند.


نظر شما :