وعده انتخاباتی ترامپ: توافق با ایران در ۴ هفته

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۹ کد : ۱۹۹۴۲۴۱ سرخط اخبار

رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع خصوصی حامیان خود اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، ظرف چهار هفته به توافقی با ایران دست می‌یابد.
 
به گزارش ایرنا به نقل از دیشب (۱۹ مرداد) تارنمای اپ (app.com) وابسته به روزنامه یو اس ای تودی، این محفل خصوصی در شهر لانگ برنچ ایالت نیوجرسی تشکیل شده بود و هدف از آن جمع‌آوری کمک مالی برای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بود.
 
به نوشته اپ، گردهمایی دیروز در منزل یکی از حامیان ترامپ که به‌تازگی در پی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ درگذشته بود، برگزار شد و هر کدام از شرکت‌کنندگان از ۵ هزار و ۶۰۰ دلار تا ۲۵۰ هزار دلار به ستاد ترامپ کمک کرده و فرصت یافتند تا با بهره‌گیری از این مهمانی خصوصی با وی عکس انداخته و در میزگردی با او شرکت کنند.
 
در فیلمی که رسانه جوئیش اینسایدر از این مهمانی منتشر کرد، ترامپ به حامیان خود وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات ۱۳ آبان ظرف یک ماه به توافقی با ایران دست یابد.
 
وی گفت: اگر ما پیروز شویم، ظرف چهار هفته توافقی با ایران خواهیم داشت.
 
ترامپ حدود دو ماه پیش در گردهمایی انتخاباتی خود در شهر تولسا ایالت اوکلاهاما، با بیان این که قصد دارد یک توافق خیلی سریع و بهترین توافق ممکن را (با ایران) انجام دهد، هشدار داده بود: زمانی که در انتخابات پیروز شوم، ایران هزینه بسیار بالاتری خواهد پرداخت.
 
وی گفت: ایران به شدت خواستار امضای یک توافق است اما جان کری به آنها گفته است که صبر کنید چون اگر ترامپ در انتخابات ببازد، شما صاحب آمریکا خواهید شد.
 
وی افزود: من هم به آنها (ایران) گفتم که می‌توانید صبر کنید اما زمانی که من در انتخابات برنده شوم، شما باید هزینه بسیار بیشتری بپردازید تا اینکه بخواهید الآن توافق کنید. بله واقعاً من این را به آنها گفتم.


( ۲ )

نظر شما :