وزیر خارجه انگلیس: منتظر روشن شدن تمام حقایق درباره ترور دانشمند ایرانی هستیم

۰۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۹۹۷۶۷۲ سرخط اخبار

وزیر امورخارجه انگلیس با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت منطقه پس از ترور شهید فخری‌زاده گفت: ما همچنان منتظر روشن شدن تمام حقایق درباره آنچه در ایران روی داده است، هستیم.

به گزارش ایسنا، دومینیک راب، وزیر امورخارجه انگلیس در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز  در واکنش به حادثه تروریستی روز جمعه که به شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته کشورمان در حوزه دفاعی و امنیتی منجر شد، گفت: ما نگران وضعیت در ایران و همچنین در منطقه پس از قتل یک دلنشمند هسته ای برجسته در ایران هستیم.

این مقام انگلیسی افزود: ما خواهان این هستیم که شاهد کاهش تنش ها باشیم.

وی تصریح کرد: ما همچنان منتظر روشن شدن تمام حقایق برای رسیدگی کامل به آنچه که در ایران اتفاق افتاد، هستیم. 

وزیر امورخارجه انگلیس همچنین گفت: اما من تاکید می کنم که به قوانین بین المللی بشردوستانه  پایبند هستیم که بطور کاملا شفاف با هدف قرار دادن غیرنظامیان مخالف می کند.

به گزارش ایسنا، پس از وقوع این اقدام جنایتکارانه مقامات کشورمان ضمن محکوم کردن آن تاکید کرده اند که پاسخی مناسب و قاطعانه به این اقدام تروریستی خواهند داد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز امروز در توییتی به زبان آلمانی نوشت: تروریست‌ها یک دانشمند برجسته ایرانی را به قتل رساندند. این بزدلی که در آن نشانه‌هایی جدی از نقش اسرائیل وجود دارد، بیانگر جنگ طلبی عاملان این اقدام از سر استیصال است. ایران جامعه بین‌المللی به ویژه اتحادیه اروپا را به دست برداشتن از استانداردهای دوگانه و محکومیت این اقدام ترور دولتی فرامی خواند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان نیز روز شنبه (امروز) پس از ترور محسن فخری زاده دانشمند برجسته ایرانی تصریح کرد: چند هفته پیش از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا بسیار حائز اهمیت است که فضای گفت وگو با ایران حفظ شود تا بحث ها درباره برنامه هسته ای این کشور بتواند از طریق مذاکره حل وفصل شود.

وی در ادامه افزود: بنابراین ما از تمام   طرف ها می خواهیم که از هر اقدامی که می تواند به تشدید وضعیت کنونی منجر شود، پرهیز کنند.

انتهای پیام
 


نظر شما :