پنس به هریس تبریک گفت

۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۲ کد : ۱۹۹۹۰۹۵ سرخط اخبار

دو منبع مطلع گفتند، معاون رئیس جمهوری آمریکا با کامالا هریس، معاون جو بایدن تماس گرفته و به او پیروزی در انتخابات نوامبر را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، این اولین تماس تلفنی میان اعضای دولت کنونی و آتی آمریکا به شمار می‌رود. دونالد ترامپ با گذشت دو ماه از انتخابات آمریکا فعلا تماسی با جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا نداشته و مرتبا مشروعیت پیروزی او را زیر سوال می‌برد.

اما مایک پنس، معاون دونالد ترامپ به مدافع غیرمنتظره بایدن تبدیل شده است.

این معاون کنونی رئیس جمهوری آمریکا در مقابل فشارهای ترامپ برای مخالفت با پیروزی انتخاباتی این دموکرات ایستاد و در جلسه مشترک در کنگره نتایج آرای الکترال انتخابات را تایید کرد.

مایک پنس همچنین قصد دارد در مراسم تحلیف بایدن در بیست ژانویه شرکت کند، مراسمی که ترامپ قصد شرکت در آن را ندارد و منابع می‌گویند که او برای دوری کردن از آن، صبح چهارشنبه کاخ سفید را به مقصد فلوریدا ترک می‌کند.

یک منبع مطلع از تماس تلفنی عصر پنجشنبه مایک پنس با کامالا هریس، آن را "تماس خوب" توصیف کرد که پنس به جانشین خود تبریک گفته و پیشنهاد کمک در روند انتقال دولت را مطرح ساخته است.

این تماس تلفنی کمتر از یک هفته مانده به روی کار آمدن دولت بایدن و هریس و یک هفته بعد از حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا انجام شد. دونالد ترامپ از زمان شکست انتخاباتی چندان حضور علنی نداشته اما پنس پا جلو گذاشته و بسیاری از وظایف نمادین ریاست جمهوری از جمله دیدار با اعضای گارد ملی که از کنگره حفاظت می‌کنند، انجام داده است.

تماس تلفنی مایک پنس با جانشین خودش، ادامه یک سنت میان رهبران در حال کناره‌گیری و رهبران آتی است که البته دیرهنگام انجام شده است.  


نظر شما :