فرمانده کل سپاه: ما احساس نیازی به برجام نمی‌کنیم؛ چون رزاق ما خداست / فرمول‌های غلبه بر دشمن را آموخته‌ایم

۳۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۱ کد : ۱۹۹۹۲۰۶ سرخط اخبار

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:دفاع مقدس برای همیشه به ما عزت داد. تصور جهان را از ملت ایران واقعی کرد. عناصری ساخت تا ملت ایران با این عناصر شناخته شوند. مانند ایستادگی که ایران نقطه آغازش در جهان بود.

به گزارش ایسنا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خطاب به حاضران بیان کرد: شما پیام‌آوران آن واقعه و حماسه بزرگ هستید. مهم‌ترین و حیاتی ترین سرمایه‌های یک ملت، یک قوم و جامعه سرمایه‌های معنوی او است. سرمایه‌های مادی محدود هستند و دامنه‌ای دارند.

وی گفت: انسان‌ها در دامن  یک مکتب بزرگ تربیت می‌یابند و بر اساس ارزش‌های آن رشد می‌کنند. صورت معنوی یک جامعه می‌تواند بزرگ‌تر از اضلاع مادی آن باشد، اگر یک ملت تابع یک مکتب، ارزش‌های والا و روح ‌افزا و قدرت‌ آفرین باشند. شخصیت‌های تاریخی یک ملت هم سرمایه‌های معنوی و میزان هستند و معیارند. درس آموز و جاری هستند. آنها یک حقیقت جاری در متن و بطن جامعه هستند. وقایع نیز اینگونه‌اند. برخی وقایع کهن می‌شوند اما کهنه نمی‌شوند. آنها منبع الهام‌اند و مثال دائمی هستند. جاذبه و معیار آنها در زمان جاری و در تاریخ وسیع است. نمونه آن وقایع صدر اسلام و عاشورا است که کرامت، شرف، ایثار، مقاومت، عزت و شجاعت در آن قرار دارد و انسان‌ها را می‌سازند.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: امامان، علمای بزرگ، صلحا و امام راحل ما و شهیدان والامقام ما مانند شهید سلیمانی منابع دائمی فرهنگ، تفکر، اعتقاد و باور هستند. اینها قدرت حقیقی ما هستند. دفاع مقدس داری حیات و هویت ملی است. این مقطع سازنده بخش مهمی از فرهنگ ما به شمار می‌آید که بسیار غنی است و می‌جوشد. انتقال آن معارف، ارزش‌ها و فرهنگ‌ها از آفریننده آنها به نسل بعدی ضرورت دارد. دفاع مقدس نبردی نابرابر بود.

سرلشکر سلامی گفت: هندسه معنوی برای ملت ما این است که می‌خواهد آزاد، آگاه، مستقل، مقتدر و عزیز زندگی کند. دفاع مقدس داری یک جاذبه برای همیشه است. یک ملت می‌تواند برای همیشه یکبار زنده بماند یا بمیرد. دفاع مقدس از یک جهت سرچشمه حیات جاوید و طیبه برای ما است چون دشمن اراده کرده بود یک ملت را قتل عام کند و از ارزش‌های خود دور کند و او را تسلیم کند. اگر ملتی تسلیم شود برای یک روز نیست. او می‌میرد؛ نه مرگ جسمانی، بلکه اقتدار، هویت و شرف این ملت، درمانده خواهد بود.

وی ادامه داد: دفاع مقدس برای همیشه به ما عزت داد، تصور جهان را از ملت ایران واقعی کرد و عناصری ساخت تا ملت ایران با این عناصر شناخته شوند. مانند ایستادگی‌ که ایران نقطه آغازش در جهان بود. ما باید مقاومت را مشق می‌کردیم. برای قوی بودن باید با دشمنان بزرگ کشتی گرفت. بدون ایستادگی و ثبات قدم هیچ ملتی قوی نمی‌شود. اعتقادات در قلب شکل می‌گیرد اما در میدان عمل پرورش می‌یابد. جنگ پرورشگاه ایمان و کشت‌گاه اعتقادات ایمان بود. تراکم این بغض‌های فشرده ملت ایران را  وارد میدان عمل کرد و آنها در این جا موفق شدند. دفاع مقدس ملت ایران را بزرگ کرد. اسلام منبع سعادت و جهاد منشأ حیات طیبه ما است. وقتی ملت ایران بر اندام خود لباس جهاد کرد خداوند بر او لباس عزت کرد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به فرهنگ جهاد و شهادت خاطرنشان کرد: قدرت‌های غیرتوحیدی به گفته خداوند توان آفرینش یک پشه را ندارند. این تمام شکوه قدرت‌های الهی است. نگاه توحیدی به قدرت در دفاع مقدس جلوه یافت. امام ملت ایران را در دفاع مقدس از نیل عبور داد. ولایت فقیه بارها و بارها ملت را از سختی‌ها، نجات و عبور داد. شما پیام‌آوران این تأثیر هستید. اگر دفاع مقدس نبود در نبردهای بعدی که مقیاس وسیع‌تری داشت دچار مشکل می‌شدیم. دفاع مقدس مقاومت را با سرشت ملت ایران عجین کرد. ملت ایران دریافت کرد که اگر به خدا و اسلام متکی باشد و پیوند خود با امامش را تقویت کند شکست نخواهد خورد. ما این جریان را باید معرفی کنیم و جهان بینی خود را با این جهان بینی دفاع مقدس باید شکل بدهیم.

وی توضیح داد: دفاع مقدس در تاریخ ۴۱ ساله انقلاب ما تکرار شد.صحنه‌های وسیعی برای ما ایجاد شد. ما به قوت شهدا که حجت دائمی خداوند هستند دیگر شکست نخواهیم خورد. دشمن عقب نشست. وقتی امام و امت با هم معتمد و متحد و یکی می‌شوند و امام در شخصیت مردم تکثیر می‌شود و انسان‌هایی هم تراز خود می سازد آن وقت دشمن منجمد خواهد شد. بعد از انقلاب، دشمن توطئه‌های خود را وسیع‌تر کرد. فرهنگ، اقتصاد، دین و دفاع عرصه‌هایی بود که دشمن در آن ورود یافت اما،  ایمان ما در سرزمین دفاع مقدس مستحکم شد. دشمن همه جا را میدان مرکزی جنگ کرد و قلب و ذهن مردم مرکز جنگ شد تا با تردید و سست کردن، اعتقادات‌شان را به اسلام و رهبری با تردید مواجه کند اما، همه جا امام و امت، رهبری و ملت با تکیه بر آموزه‌های اسلام و پیروی از ایمان دشمن را به عقب راند.

سرلشکر سلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به جهان صادر شد و به سایر کشورها درس ایستادگی داد. این‌ها احساس ما نیست. حقایقی هستند که با آنها زندگی کردیم. آرزوهای دشمن روی کاغذ و در ذهنش باقی ماند. بی‌حکمت عمل کرد و مدام در مقابل ابتکار عمل ولایت فقیه قرار گرفت. در هرکجا مانند عراق، سوریه، یمن و بحرین می‌خواست دولت سازی کند مهره ‌های شطرنجش را از دست داد. در ایران نتوانست کاری کند که جامعه ما از رهبری منفصل شوند. مردم ما در میدانی که دشمن در آن آتش گشوده بود ایستادند. از سختی‌ها نترسیدند و امامشان را تنها نگذاشتند. همه‌جا ما از این دستاوردها نتیجه می‌گیریم. دشمن فشار سیاسی را علیه ایران افزایش داند، تحریم را زیاد کرد و انقطاعی در سختی هایشان نداشتند. تنفس و زنگ تفریح نداشتند  اما قدرت ولایت توانست با قدرت ایستادگی کند و تاثیر نامحدود بگیرد. دشمن از قلب میدان منازعه دور شده است. فشار حداکثری شعار نبود یک استراتژی برای دشمن بود. هیکل دشمن مادی و قدرتش محدود است.  ما از نیل‌ها عبور کرده‌ایم. ملت ایران با وجود تحریم‌ها آنها را بی‌تاثیر کرده‌اند. دشمن هرگز تحریم را بر نخواهد داشت جر اینکه ملت ایران آن را بی‌خاصیت کند کما اینکه اینگونه هم شده است.  

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ما احساس نیازی به برجام نمی‌کنیم. چون رزاق ما خداست. آمریکا نمی‌تواند ملت گرسنه خود را سیر کند. تکیه‌گاه ماه خدا است و ظالمان تکیه گاه ما نیستند. حتی میل خفیف هم نداریم. امروز تمرکز ارتش آمریکا به حفظ کنگره آمریکا محدود شده است. نظام آمریکا پوسیده است. در قلب آمریکا ارتش آمریکا از کنگره در برابر مردم خشمگین آن دفاع می‌کند. سنگر آنها به کنگره آمریکا منتقل شده است. نور خدا جلوه کرده است. این امتداد دفاع مقدس و تاثیر ولایت فقیه است. ما با اعتماد بیشتر به خدا و تبعیت محض از ولایت فقیه ، ایمان و باور ایستاده‌ایم. راهمان را یافته‌ایم. فرمول‌های غلبه بر دشمن را آموخته‌ایم. وعده‌ها حق هستند. خداوند خلف وعده نمی‌کند.

در بخش دیگر این مراسم، سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: تأسیس این بنیاد پیشنهاد و تدبیر مقام معظم رهبری بوده است. مجموعه ما فقط خلاصه به نیروهای مسلح نیست، بلکه به مردم ایران و منطقه اختصاص دارد. دفاع مقدس را مردمی و مشارکتی دیده‌ایم چراکه همه اقشار در آن نقش داشته‌اند.

وی ادامه داد: کارهای خوبی تا کنون انجام شد است. ۲۳ موزه داریم. در سراسر کشور ۳۶ موزه خواهیم داشت و به مقام معظم رهبری قول داده‌ایم که تمام استان‌ها داری موزه شوند. در استان خوزستان چهار موزه، کرمانشاه سه موزه و موزه استکبار ستیزی طبس هم از دیگر موزه‌های ما هستند. یکی از کارهای بزرگی که تا کنون انجام شده است تنظیم سند ملی راهیان نور بوده و تاکنون ۵۳ یادمان به ثبت ملی رسیده است.

کارگر با اشاره به اینکه برای انجام کارها در زمینه دفاع مقدس اصل بر همدلی این گفت: ما وقتی می‌خواهیم درباره شهدا کار کنیم باید مانند شهدا باشیم.


( ۲ )

نظر شما :