ترکیه به درخواست اتحادیه عرب واکنش نشان داد

۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۰ کد : ۲۰۰۰۵۹۴ سرخط اخبار

وزارت خارجه ترکیه تصمیمات نشست اخیر اتحادیه عرب علیه خود را کاملا رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیمات نشست اتحادیه عرب در سوم مارس پیرامون ترکیه "کاملا مردود بوده و به هیچ وجه مستدل نیست."

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، این کشور با مواضع اصولی و قاطعانه خود برای برقراری امنیت و ثبات منطقه و جهان تمامی تلاش خود را به کار می گیرد.

این وزارتخانه اعلام کرد، حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای عربی از مهمترین اولویت های آنکارا درباره منطقه است.

اتحادیه عرب در بیانیه پایانی نشست روز چهارشنبه خود در قاهره مداخلات ترکیه در امور داخلی کشورهای اتحادیه عرب را محکوم کرد و از آنکارا خواست، نیروهای خود را از سوریه، لیبی و عراق خارج کند و دست از اقدامات تحریک آمیز بکشد که اعتمادسازی را تضعیف و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند.

انتهای پیام


( ۶ )

نظر شما :

علی ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۴
چرا این اتحادیه عربی،که اینهمه غیرتی شده،هیچ صحبتی از خروج نیروهای روس،امریکا،اسراییل،که همان کشورهای مورد بحثش را اشغال کرده اند ،نمیکند(( بلندیهای جولان،کناره باختری رود اردن،نوار غزوه، شمال سوریه،(امریکا) جنوب سوریه( روسیه) وتمامی عراق توسط امریکا،،،،،،،وگروهای تروریستی،داعش،القاعده،pkk,pyd,,واگنر،الشباب، بوک حرام،... ولی زورشان به ترکیه میرسد،که موجودیتشان را به ترکیه مدیون هستند(( اگر امپراطوری سلجوقی،عثمانی نبود،نه اسمی از عرب مانده بود ونه کشور عربی،بلکه همه تبدیل به کشورهای فرانسوی زبان واسپانیولی ،انگلیسی زبان شده بوند،،،ولی حالا توهم دنیای عرب را دارند.