گروه‌های اسلامی آمریکا مراسم عید فطر در کاخ سفید را تحریم کردند

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۱ کد : ۲۰۰۲۵۷۲ سرخط اخبار

گروههای اسلامیِ آمریکا در اعتراض به مواضع دولت واشنگتن در زمینه کشتار فلسطینی‌ها در نوار غزه، شرکت در مراسم عید کاخ سفید را تحریم کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری هیل گزارش داد که بسیاری از گروههای اسلامی در آمریکا از جمله شورای روابط اسلامی-آمریکایی(CAIR)، بزرگ‌ترین جامعه مسلمان ایالات متحده، حضور در مراسم جشن عید فطر کاخ سفید را به خاطر مواضع واشنگتن در قبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تحریم کرده‌اند. 

براساس این گزارش، شورای روابط اسلامی آمریکا در بیانیه‌ای گفته، در واکنش به مواضع ناامیدکننده و آزاردهنده کاخ سفید علیه خشونتها در فلسطین، ما نیز در تحریم مراسم کاخ سفید به دیگر گروه‌های اسلامی خواهیم پیوست و در آن شرکت نخواهیم کرد. 

«نیهاد آواد» مدیر اجرایی ملی این شورا گفته، ما نمی‌توانیم با وجدانی آسوده در جشن عید کاخ سفید شرکت کنیم درحالی‌که دولت جو بایدن به آپارتاید و کشتار زنان و کودکان بیگناه توسط اسرائیل کمک می‌کند. وی تاکید کرد، دولت بایدن قدرت سیاسی و اختیارات لازم را برای توقف این بی عدالتی‌ها در اختیار دارد و ما از وی می‌خواهیم که به جای اینکه در کنار مجرمان و قاتلان بایستد در کنار قربانیان قرار بگیرد. 

در ادامه این بیانیه آمده است؛ اگر کاخ سفید به این مسیر غیرقابل قبول و ضداخلاقی ادامه دهد و زنان و کودکان بیشتری در فلسطین کشته شوند روابط شورای اسلامی-آمریکایی و دیگر گروههای مدنی و حقوق بشری با دولت آمریکا شدیدا آسیب خواهد دید. 

هیل در ادامه گزارش خود آورده است که کاخ سفید حاضر نشده است در این زمینه با ما صحبت کند. 

سنت عید در کاخ سفید بعد از پایان ماه مبارک رمضان به مدت ۲۰ سال است که برگزار می‌شود؛ هرچند که دونالد ترامپ در طول دوران ریاست جمهوری خود این سنت را شکست و برگزاری این مراسم را لغو کرده بود.

جو بایدن و همسرش جیل بایدن در بیانیه‌ای از برگزاری مراسم عید فطر در کاخ سفید در روز یکشنبه خبر داده‌اند. اگر چه بایدن در بیانیه خود به تحولات و خشونتها در بیت المقدس و جریحه دار شدن احساسات مسلمانان در سراسر جهان اشاره کرده است. 

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شنبه تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگو کرده و وی را در جریان آخرین تحولات و عملیاتی که این رژیم قرار داده و از بایدن به دلیل حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی قدردانی کرد. 

به نوشته پایگاه خبری شبکه الجزیره، شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به ۱۷۴ شهید از جمله ۴۷ کودک و ۲۹ زن و ۱۲۰۰ مجروح افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، در جریان حملات شب گذشته تا صبح امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، دست‌کم ۲۶ نفر شهید و بیش از ۵۰ نفر مجروح شدند و در سایه تداوم حملات صهیونیست‌ها انتظار می‌رود که شمار قربانیان افزایش یابد. زیرا ده‌ها آپارتمان مسکونی در نوار غزه هدف بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفته است.


( ۴ )

نظر شما :