جو بایدن به مشاورانش سختگیر است

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۱ کد : ۲۰۰۲۵۷۳ سرخط اخبار

بر اساس گزارش‌ها، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با وجود آنکه به "آقای سازگاری" شهرت داشته، آستانه صبر پایینی نسبت به مشاورانش دارد و در ملاقاتها و صحبتهایش با این مشاوران با توجه به حساسیت داشتن نسبت به دریافت تمامی جزئیات قبل از اتخاذ تصمیم، صبرش را زود از دست داده و از کوره در می‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن به نیویورک تایمز که برای تهیه گزارشش با ۲۴ دستیار فعلی و سابق صحبت کرده، گفت: او یک نوع ورد زبان دارد و آن این است؛ شما هرگز به من جزئیات فراوان نمی‌دهید.

بر اساس این گزارش، مشاوران، دستیاران و نویسنده‌های سخنرانی جو بایدن باید همیشه آماده هر نوع سوال قابل تصوری از سوی بایدن و جواب دادن بدون ابهام به آن و توضیح دادن اصطلاحات تخصصی برای او باشند.

به نوشته نیویورک تایمز، چنانچه بایدن از جواب خوشش نیاید حرف مشاور یا دستیار را قطع کرده و میگوید: انگلیسی حرف بزن!

هر چند که بایدن همچون دونالد ترامپ به زود عصبانی شدن شهرت ندارد، ممکن است از روی "حس فوریت" به کارشناسان دولتش سخت بگیرد. افراد آشنا به سبک تصمیم گیری جو بایدن گفتند، او زمانی که فکر کند کسی دارد وقتش را تلف می‌کند سریعا ممکن است گفتگوها را متوقف کند و یا حتی گاها گوشی را روی طرف قطع کند.

دیلان لووه، یک نویسنده سابق سخنرانی‌های بایدن گفت: شما باید مافوق آماده باشید. شما باید بتوانید به هر سوال قابل تصوری که او ممکن است به آن فکر کند جواب دهید.

بر اساس گزارشها در تاریخ ۳۰ مارس، بایدن از بابت پاسخ دولتش به مصائب کودکان مهاجر خشمگین شده و به خاویر بسرا، رئیس بخش بهداشت و خدمات انسانی کاخ سفید حمله کرد.

به گفته دو فرد آگاه که با نیویورک تایمز صحبت کرده و نامشان را فاش نکردند، بسرا به دلیل کوتاهی در جواب دادن به سوالهای بایدن درباره قابلیت سازمان به منظور مراقبت از کودکان مهاجر، رئیسش را خشمگین کرد. جزئیات بیشتری از اینکه این دو نفر هر کدام به دیگری چه گفته‌اند منتشر نشده است.

بایدن به عنوان یک فرد اصرار کننده به جزئیات توصیف شده که تحت تاثیر چاپلوسی و زبان بازی قرار نمی‌گیرد.

این نشریه اوایل مارس گزارش کرد، رئیس جمهور آمریکا زمانی که مشاوران ارشدش در حوزه مهاجرت همگی به سوال او درباره رفتن آنها به مرز برای بررسی وضعیت آنجا پاسخ منفی دادند، خشمگین شده است. چهار روز بعد این مشاوران برای بررسی وضعیت در مرز حاضر شدند.


( ۲ )

نظر شما :