پیام رهبری به مناسبت پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ دوازده روزه با رژیم صهیونیستی:

جنایات رژیم صهییونیستی نباید بی مجازات بماند

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۶ کد : ۲۰۰۲۷۰۵ اخبار اصلی خاورمیانه
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب دقایقی پیش در پیامی به مناسبت پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ دوازده روزه با رژیم صهیونیستی بیان داشتند:آزمون این چند روز، ملت فلسطین را سرافراز کرد. دشمن وحشی و گرگ‌صفت به‌درستی تشخیص داد که در برابر قیام یکپارچه‌ی فلسطین ناتوان است. آزمون همکاری قدس و کرانه‌ی باختری با غزه و اراضی ۴۸ و اردوگاه‌ها، راهکار آینده‌ی فلسطینی‌ها را نشان داد. در این ۱۲ روز رژیم جابر، جنایات بزرگی عمدتاً در غزه مرتکب شد و عملاً ثابت کرد که بر اثر ناتوانی در مقابله با قیام یکپارچه‌ی فلسطین، رفتارهایی آنچنان ننگین و دیوانه‌وار مرتکب می‌شود که افکار عمومیِ همه‌ی عالم را بر ضد خود برمی‌انگیزد و خود و دولت‌های غربی پشتیبان خود به‌ویژه آمریکای جنایتکار را از گذشته باز هم منفورتر می‌کند. ادامه‌ی جنایت‌ها و درخواست آتش‌بس هر دو شکست او بود. او ناچار شد شکست را بپذیرد.
جنایات رژیم صهییونیستی نباید بی مجازات بماند

دیپلماسی ایرانی - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ دوازده روزه با رژیم صهیونیستی را تبریک گفتند. متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

سلام بر فلسطین مقتدر و مظلوم؛ سلام بر جوانان شجاع و غیور فلسطین، سلام بر غزه‌ی قهرمان و مقاوم، سلام بر حماس و جهاد و همه‌ی گروههای جهادی و سیاسی فلسطین.

خداوند عزیز و قدیر را برای نصرت و عزتی که به مجاهدان فلسطینی عطا کرد سپاس می‌گویم و نزول سکینه و طمأنینه بر دل‌های مجروح شهیددادگان و رحمت و بشارت برای شهیدان و شفای کامل برای آسیب‌دیدگان را از خداوند منان مسألت می‌کنم و پیروزی بر رژیم جنایتکار صهیونیست را تبریک می‌گویم.

آزمون این چند روز، ملت فلسطین را سرافراز کرد. دشمن وحشی و گرگ‌صفت به‌درستی تشخیص داد که در برابر قیام یکپارچه‌ی فلسطین ناتوان است. آزمون همکاری قدس و کرانه‌ی باختری با غزه و اراضی ۴۸ و اردوگاه‌ها، راهکار آینده‌ی فلسطینی‌ها را نشان داد. در این ۱۲ روز رژیم جابر، جنایات بزرگی عمدتاً در غزه مرتکب شد و عملاً ثابت کرد که بر اثر ناتوانی در مقابله با قیام یکپارچه‌ی فلسطین، رفتارهایی آنچنان ننگین و دیوانه‌وار مرتکب می‌شود که افکار عمومیِ همه‌ی عالم را بر ضد خود برمی‌انگیزد و خود و دولت‌های غربی پشتیبان خود به‌ویژه آمریکای جنایتکار را از گذشته باز هم منفورتر می‌کند. ادامه‌ی جنایت‌ها و درخواست آتش‌بس هر دو شکست او بود. او ناچار شد شکست را بپذیرد.

رژیم خبیث از این هم ضعیف‌تر خواهد شد. آمادگی جوانان فلسطینی و قدرت‌نمایی مجموعه‌های ارزشمند جهادی و اعداد قوّه به صورت مستمر، فلسطین را روزبروز قدرتمندتر و دشمن غاصب را روزبروز ناتوان‌تر و زبون‌تر خواهد کرد.

زمان آغاز و توقف درگیری‌ها بسته به تشخیص بزرگان جهادی و سیاسی فلسطینی است ولی آماده‌سازی و حضور قدرتمندانه در صحنه، تعطیل‌بردار نیست. تجربه‌ی «شیخ‌ جراح» در ایستادگی در برابر زورگویی رژیم و شهرک‌نشینانِ مزدور، باید دستورالعمل همیشگی مردم غیور فلسطین باشد. به جوانمردان «شیخ جراح» درود می‌فرستم.

دنیای اسلام یکسره در برابر قضیه‌ی فلسطین، مسئول و دارای تکلیف دینی است. عقل سیاسی و تجربه‌های حکمرانی هم این حکم شرعی را تأیید و بر آن تأکید می‌کند. دولت‌های مسلمان باید در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند؛ چه در تقویت نظامی، چه در پشتیبانی مالی که امروز بیش از گذشته مورد نیاز است و چه در بازسازی زیرساخت‌ها و ویرانی‌ها در غزه.

مطالبه و پیگیری ملت‌ها، پشتوانه‌ی این خواسته‌ی دینی و سیاسی است. ملت‌های مسلمان باید انجام این وظیفه‌ را از دولت‌های خود مطالبه کنند. خود ملت‌ها نیز در حدّ توان موظف به پشتیبانی مالی و سیاسی‌اند.

وظیفه‌ی مهم دیگر، پیگیری مجازات حکومت تروریست و سفاک صهیونیست است. همه‌ی وجدان‌های بیدار تصدیق می‌کنند که جنایت گسترده‌ی کشتار کودکان و زنان فلسطینی در این ۱۲ روز نباید بی‌مجازات بماند. همه‌ی عوامل مؤثر رژیم و شخص جنایتکار نتانیاهو باید تحت پیگردِ دادگاه‌های بین‌المللی و مستقل قرار گیرند و مجازات شوند و این به حول قوه‌ی الهی تحقق خواهد یافت. والله غالبٌ علی امره.

جمعه ۹ شوال ۱۴۴۲

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

سید علی خامنه‌ای

کلید واژه ها: بیانیه مقام معظم رهبری فلسطین اسرائیل نواره غزه منطقه شیخ جراح بنیامین نتانیاهو


( ۱ )

نظر شما :

افخمی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۷
انشاالله بزودی به امامت حضرتعالی در مسجدالاقصی نماز خواهیم خواند.چه کسی فکر میکرد که در دهه هشتاد میلادی که حضرت روح الله با تشر زدن به وجدانهای مسلمان در به دفاع آنان از ملت فلسطین امروزه جنایتکاران غاصب صیهونیستی ازهرطرف زیر تهاجم موشک های غزه،جنوب لبنان،سوریه،عراق و یمن وایران قرار بگیرند؟ این معجزه ای است که از حرکت حضرت روح الله و رهبرمعظم کنونی ایران شکل گرفته است.