گفتگوهای تلفنی نخست وزیر ایتالیا با رهبران فرانسه و روسیه درباره افغانستان

۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۴ کد : ۲۰۰۵۲۱۷ سرخط اخبار

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور روسیه به همراه نخست وزیر ایتالیا به بحث در خصوص مساله افغانستان پرداخته و بر اهمیت رسیدگی به مسائل انسانی در این کشور تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا هر دو در حمایت از تقویت تلاشهای بین المللی از جمله از طریق بلوک گروه ۲۰ با هدف تقویت صلح و ثبات در افغانستان صحبت کردند.

ایتالیا ریاست دوره‌ای گروه ۲۰ را بر عهده داشته و به گفته یک منبع در رم، درخواست برای برگزاری یک نشست ویژه با هدف رسیدگی به مساله تصرف افغانستان از سوی طالبان را در نظر دارد.

دفتر دراگی نیز در بیانیه ای از شهر رم اظهار کرد، او و پوتین "بحثی اساسی" درباره وضعیت در افغانستان و تبعات منطقه ای آن داشتند.

در بیانیه منسوب به دفتر نخست وزیر ایتالیا آمده است: آنها همچنین به بررسی خط مشی هایی که جامعه بین المللی ممکن است " به منظور بازیابی ثبات افغانستان، مبارزه با تروریسم و قاچاق غیرقانونی و حمایت از حقوق زنان دنبال کند" پرداختند.

همچنین دفتر دراگی در یک بیانیه دیگر گفت که این رهبر ایتالیا گفتگویی نیز با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه داشته است.

در این بیانیه آمده است: این دو رهبر در جریان این گفتگوی تلفنی به بحث درباره تبعات متفاوت بحران افغانستان، از جمله مدیریت جریانهای مهاجران و حفاظت از حقوق بشر و آزادی های اساسی در این کشور پرداختند.

کرملین اعلام کرد، پوتین نیز با ماکرون گفتگو کرده و با او درباره وضعیت افغانستان تحت حاکمیت طالبان و اهمیت تضمین امنیت غیرنظامیان به بحث پرداخته است.

همچنین بر اساس بیانیه کرملین، پوتین و ماکرون درباره مسائلی شامل قره باغ، ایران و اوکراین و مسائل دیگر بحث کرده و بر سر ادامه تماسهای شخصی توافق کردند.

انتهای پیام


نظر شما :