فرانسه: ایران در عمل نشان دهد آماده بازگشت به مذاکرات وین است

۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۰۶:۳۷ کد : ۲۰۰۶۸۵۸ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه فرانسه ضمن مطرح کردن اتهاماتی علیه ایران در زمینه تعهدات هسته‌ای، خواهان آمادگی ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای در وین شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه امروز جمعه درباره از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین گفت: ایران باید با عملکردش آمادگی برای از سرگیری مذاکرات وین با قدرت‌های جهانی را نشان دهد.

شبکه اسکای نیوز نیز به نقل از وزارت خارجه فرانسه در صفحه توییترش نوشت: ایران باید تمامی تخطی‌هایش از تواق هسته‌ای را متوقف کند.

آنچه وزارت امور خارجه فرانسه از آن به عنوان تخطی ایران از توافق هسته‌ای یاد کرده است، در واقع فاصله گرفتن تدریجی کشورمان در چند گام تعیین شده از تعهدات داوطلبانه‌اش در توافق است که در نتیجه متحمل شدن تحریم‌های دولت آمریکا پس از خروج یک‌جانبه از برجام و بدعهدی دولت‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان نسبت به عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران در راستای کاهش تاثیر تحریم‌ها، انجام شد.

مقامات ایران گفته‌اند این اقدامات بازگشت‌پذیرند و به محض اجرایی شدن کامل توافق هسته‌ای از سوی تمامی اعضای آن، به حالت قبل بازگردانده خواهند شد.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین با روی کار آمدن دولت جدید ایران جهت بررسی‌های لازم فعلا متوقف شده است. ایران ابراز آمادگی کرده است که با تمام شدن این بررسی‌ها، زمان مقرر آغاز دور هفتم این مذاکرات با هماهنگی طرف‌های مقابل انجام خواهد شد.

اخیرا انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سفری درباره از سرگیری مذاکرات وین به تهران داشته است که به نوشته روزنامه نشنال، زمان از سرگیری این مذاکرات نهایی نشده است و دو طرف[ایران و اتحادیه اروپا] روزهای آتی در بروکسل نشتی دوجانبه خواهند داشت تا موضوع از سرگیری مذاکرات را بیشتر بررسی کنند.

انتهای پیام


نظر شما :