یک مقام ارشد اروپایی: ایران هنوز آماده ازسرگیری مذاکرات وین نیست

۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۰۶:۳۸ کد : ۲۰۰۶۸۵۹ سرخط اخبار

یک مقام ارشد اروپایی مدعی شد که ایران هنوز اماده بازگشت به مذاکرات وین نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، یک مقام ارشد ارشد اتحادیه اروپا به شرط فاش نشدن نامش با اشاره به اینکه به عقیده وی تهران «برای بازگشت به وین و به پایان رساندن مذاکرات کاملا مصمم است» به جمعی از خبرنگاران گفت: آن‌ها هنوز آماده تعامل در وین نیستند.

این مقام با اشاره به تمایل هیات ایرانی برای گفت‌وگو با اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: آن‌ها اصرار داشتند که نمی‌خواهند صرفا برای صحبت کردن به گفت‌وگو بپردازند. آن‌ها می‌خواهند که گفت‌وگوها نتیجه عملی داشته باشد و به توافق برسند که چگونه برجام را احیا کنند.

این مقام اتحادیه اروپا ملاقات در بروکسل را «ایده‌ای خوب» خواند و عنوان کرد که طرفین فرصت این را خواهند یافت که با یکدیگر متن موجود را که از ماه ژوئن روی میز است، بررسی کرده و درخصوص سوالاتی که ممکن است برای تیم مذاکره‌کننده جدید ایجاد شود شفاف‌سازی کنند.

وی گفت: به گمانم ما درحال هموار کردم بیشتر شرایط برای رسیدن به مقصد نهایی - که وین است - هستیم. انتظاز دارم این مهم به زودی اتفاق بیفتد.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین با روی کار آمدن دولت جدید ایران جهت بررسی‌های لازم فعلا متوقف شده است. ایران ابراز آمادگی کرده است که با تمام شدن این بررسی‌ها، زمان مقرر آغاز دور هفتم این مذاکرات با هماهنگی طرف‌های مقابل انجام خواهد شد.

اخیرا انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سفری درباره از سرگیری مذاکرات وین به تهران داشته است که به نوشته روزنامه نشنال، زمان از سرگیری این مذاکرات نهایی نشده است و دو طرف[ایران و اتحادیه اروپا] روزهای آتی در بروکسل نشتی دوجانبه خواهند داشت تا موضوع از سرگیری مذاکرات را بیشتر بررسی کنند.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :