سرمدی: شرکت در اجلاس اکو ارتباطات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را ارتقا می‌دهد

۰۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۰ کد : ۲۰۰۷۹۰۷ سرخط اخبار

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت در اجلاس‌هایی مانند اکو به ارتباطات منطقه ای و فرامنطقه ای کمک می کند و سقف همکاری بین کشورها را ارتقا خواهد داد.

کیومرث سرمدی در گفت و گو با ایسنا، درباره اهمیت سفر رئیس جمهور به ترکمنستان برای شرکت در اجلاس اکو، بیان کرد: در دنیای امروز بحث ارتباطات بین کشورها، طبیعتا یکی از ملزومات حاکمیتی در کشور و رفع معضلات است، بنابراین اولویت جمهوری اسلامی به خصوص در دولت جدید بحث ارتباط با دنیا و به طور خاص توجه به ارتباط با کشورهای همسایه است.

وی در ادامه تصریح کرد: به طور مثال سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در ابتدا با مشارکت کشورهای ایران، ترکیه و پاکستان بر اساس حسن همجواری که داشتند تشکیل شد و سپس کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و... به آن پیوستند و هدف اصلی از تشکیل این سازمان گسترش تجارت منطقه ای و فرامنطقه ای است و در واقع تلاشی در جهت ادغام تجارت کشورهای منطقه با تجارت جهانی است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شرکت در اینگونه اجلاس ها از جمله اکو به ارتباطات منطقه ای و فرامنطقه ای کمک می کند و سقف همکاری بین کشورها مخصوصا در مورد همسایگان را ارتقا خواهد داد، چرا که اکثریت کشورهای عضو این سازمان همسایگان ما هستند.

انتهای پیام


نظر شما :