زخمی شدن ۳۱ فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست/ هشدار نسبت به خطر شهرک سازی بر وضعیت الخلیل

۰۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۵ کد : ۲۰۰۷۹۱۳ سرخط اخبار

در پی تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت ۳۷۲ واحد مسکونی در شهر الخلیل، یک مسوول فلسطینی نسبت به خطرناک بودن وضعیت این شهر هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، تیسیر ابوسنینه، شهردار الخلیل از طرف‌های بین‌المللی و آزادگان جهان خواست از سرزمین فلسطین در قبال شهرک سازی‌ها و سیاست‌های رژیم صهیونیستی حفاظت کنند.

ابوسنینه همچنین از یونسکو خواست میراث فرهنگی و انسانی را در شهر الخلیل که سیاست شهرک‌سازی آن را تهدید می‌کند، حفظ کند.

وی به دلیل تشدید نقض ها و تجاوزها و سیاستی که رژیم صهیونیستی به طور کلی بر استان الخلیل و به طور خاص بر شهرک قدیم و اطراف مسجدالاقصی اعمال می کند در خصوص انفجار وضعیت شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

شبکه هفت رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد، کمیته محلی برنامه ریزی و توسعه شهری در شورای شهرک "کریات اربع" در شهر الخلیل با ساخت ۳۷۲ واحد مسکونی جدید موافقت کرده است.

همچنین در جریان درگیری‌ها میان فلسطینیان و ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک بیتا واقع در جنوب نابلس ۳۱ تن از جمله سه روزنامه نگار زخمی شدند.

احمد جبریل، مدیر بخش اورژانس هلال احمر در نابلس گفت، سربازان رژیم صهیونیستی به سمت شهروندان گلوله مشقی و گاز اشک آور پرتاب کردند که در اثر آن دهها تن مصدوم شدند. ضمن آنکه این نیروها عامدانه روزنامه نگاران را هدف قرار دادند.

انتهای پیام


نظر شما :