اعلام آمادگی ایران برای کمک به حل بحران اوکراین

۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۳:۲۷ کد : ۲۰۰۹۹۵۶ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه با همتای اوکراینی‌اش درباره مسائل دوجانبه و تحولات بین‌المللی تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان با تشکر  از پیام تبریک همتای اوکراینی خود به مناسبت روز ملی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور اظهار کرد: دو کشور در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و تجاری ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری دوجانبه دارند و حضور تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در اوکراین نشان از ظرفیت‌های خوب دو کشور برای توسعه همکاری‌ها دارد.

او همچنین بر عزم دولت جدید ایران برای گسترش و توسعه روابط دوجانبه میان ایران و اوکراین در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به بحران ایجادشده در روابط اوکراین و روسیه ضمن ابراز خرسندی از کاهش تنش‌ها ابراز امیدواری کرد که وضعیت جاری از طریق گفت‌وگو و مجاری دیپلماتیک و بدون دخالت کشورهای ثالث حل و فصل شود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما خواهان حفظ صلح و ثبات در منطقه هستیم.

او همچنین تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا برای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران هر گونه کمک و اقدام لازم را انجام دهد.

دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک مجدد به مناسبت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور اظهار کرد: ایران و اوکراین همواره از روابط خوب و با ثبات برخوردار بوده‌اند و تا به امروز هیچ طرفی نتوانسته است بر روابط خوب دو کشور تأثیر بگذارد.

او با قدردانی و تشکر از مواضع اصولی ایران درباره بحران اوکراین گفت: ما به دنبال جنگ نبوده و خواهان حل و فصل موضوع به صورت دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز هستیم.

کولبا همچنین با اشاره به رشد حجم مبادلات تجاری میان دو کشور ابراز امیدواری کرد که این میزان از مبادلات بیش از پیش افزایش پیدا کند.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :

اشکان ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۲:۲۶
سر خود را دوا نمودیم ماند کچلی سر اوکراین