تکرار خاطرات تلخ یودی ستیزی

اسرائیل از تشبیه های جنگ اوکراین به نازیسم ناراحت است

۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۰۸۷۴ اخبار اصلی اروپا
بنیاد یادبود هولوکاست در بیت المقدس استفاده سیستماتیک از هولوکاست و اتهامات «نازیسم» علیه دولت اوکراین را که توسط ولادیمیر پوتین برای توجیه جنگ آغاز شد، محکوم و تا حدی از رهبران اوکراینی که همواره به جنگ جهانی دوم اشاره می کنند، انتقاد کرد.
اسرائیل از تشبیه های جنگ اوکراین به نازیسم ناراحت است

نویسنده: ژولین لاکوری

دیپلماسی ایرانی: در اسرائیل، بنیاد یادبود هولوکاست در اورشلیم (بیت المقدس)، علاقه چندانی به اتهامات تکراری «نازیسم» ولادیمیر پوتین به دولت اوکراین ندارد و از رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی که از ثبت هولوکاست استفاده می کند، قدردانی نمی کند.

بنیاد یادبود هولوکاست در اورشلیم (بیت المقدس) استفاده سیستماتیک از هولوکاست و اتهامات «نازیسم» علیه دولت اوکراین را که توسط ولادیمیر پوتین برای توجیه جنگ آغاز شد، محکوم و تا حدی از رهبران اوکراینی که همواره به جنگ جهانی دوم اشاره می کنند، انتقاد کرد.

کرملین به نمایندگان بنیاد یادبود هولوکاست در اورشلیم (بیت المقدس) پیشنهاد کرد که در پایان جنگ بیایند و وجود گورهای دسته جمعی قربانیان روسی زبان را که در جریان نسل کشی توسط اوکراینی ها در منطقه نابود شده اند، مشاهده کنند.

از نظر بنیاد یادبود هولوکاست در اورشلیم (بیت المقدس)، دعوت عجیب کرملین نوعی «اخبار جعلی تاریخی» است. این بنیاد با محکوم کردن این « تحریف واقعیت‌ها»، تأکید کرد: «سخنانی که با خصومت‌های کنونی همراه است، مملو از اظهارات غیرمسئولانه و مقایسه‌های کاملاً غلط درباره ایدئولوژی و اقدامات نازی‌ها قبل و در جریان هولوکاست است.»

این بنیاد به محکومیت ساده جنگ بسنده نکرد، بلکه از پایان «مشارکت راهبردی» خود با رومن آبراموویچ، الیگارشی میلیاردر روسی-اسرائیلی که نزدیک به ولادیمیر پوتین است، خبر داد. تصمیمی که پیامدهای مهم اقتصادی را به همراه دارد.

رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی با متهم کردن سربازان روسیه به رفتار «نازی های خالص» از ثبت جنگ جهانی دوم استفاده می کند. او در یک سخنرانی در کنفرانس رؤسای سازمان‌های بزرگ یهودی امریکا، تبلیغات روسیه را با جوزف گوبلز مقایسه کرد و با مقایسه وضعیت کشورش با وضعیت کشورش از میلیون‌ها یهودی خواست ساکت نشوند.

به یاد آوردن گذشته به این معنا نیست که نسل فعلی اوکراینی ها باید مسئولیت نسل قبلی را بپذیرند. اوکراین یک کشور نازی یا یهودستیز نیست، بلکه یک کشور دموکراتیک باز و لیبرال با رئیس جمهوری یهودی در راس آن است. به طور خلاصه، همان طور که در سرمقاله ای در جروژالم پست آمده است: «هولوکاست را از جنگ دور نگه دارید»

منبع: ماریان / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: هولوکاست اسرائیل اسرائیل و اوکراین اسرائیل و روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین ولادیمیر پوتین ولودیمیر زلنسکی


( ۱۰ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۲:۲۳
صحت انرا نمی دانم ولی مطلبی در کتابها خوانده ام که ذکر ان در اینجا کمک به شناخت اشتباهاتی است که یهودیا ن ناخواسته خود کردند ودوست ودشمن را اشتباه گرفتند مانند هم اکنون که فلسطینی ها را دشمن میپندارند ودر حق انها ظلم میکنند این است ۔زمانیکه پیمان روبین تروپ و مولوتف در حضور استالین امضا شد ولهستان تقسیم شد کلیه ویا قریب به اتفاق یهودیان لهستان به بخش المان نازی کوچ کردند ودر بخش روسیه قرار نگرفتند۔ المان را به روسیه ترجیح دادند۔۔۔۔میدانیم همسر مولوتف هم یهودی بود۔می دانیم پس از جنگ دوم بخش عمده ای از بهودیان با اتحاد شوروی همکاری خوبی داشتند وشوروی هم در حق انها در حق با محبت رفتار کرد۔محبت به یهودیان پس از جنگ ضروری بود۔نه ابنکه انها باعث تعدی بر دیگری بدون تقصیر باشند۔این ضرورتی نداشت۔