ترامپ: اگر من رئیس جمهور بودم جنگ اوکراین و تورم رخ نمی‌داد

۱۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۷ کد : ۲۰۱۲۹۷۸ سرخط اخبار

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا ادعا کرد، اگر او رئیس جمهور بود، رویدادهای اخیر مانند جنگ در اوکراین و تورم سرسام آور در کشورش رخ نمی‌دادند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از پایگاه آکسیوس، این اظهارات مطرح شده درباره وضعیت آمریکا از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مناسبت روز استقلال این کشور در چهارم ژوئیه در حالی ارائه شده‌اند که او برای اعلام نامزدی احتمالی‌اش برای ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ آماده می‌شود.

ترامپ بیان داشت، وضعیت برای آمریکا به دلیل "جنگ بزرگی که در اروپا از کنترل خارج شده است" و "بروز بالاترین تورم ثبت شده در حافظه تاریخی آمریکا" در حال حاضر خوب به نظر نمی‌رسد.

او گفت که شروع سخت امسال برای بازار بورس وال استریت و قیمتهای بالای انرژی در آمریکا باید در مقایسه با سایر مشکلات جاری در این کشور "خبر خوب" تلقی شوند.

 ترامپ در یک پست در رسانه اجتماعی‌اش تحت عنوان "تروث سوشال" گفت که "اگر من رئیس جمهور آمریکا بودم هیچ یک از این اتفاقات وحشتناک رخ نمی دادند!!!"

ترامپ در عین حال در یک پست قبلی، از لیز چنی، نماینده جمهوری خواه ایالت وایومینگ در مجلس نمایندگان که منتقد ترامپ است، انتقاد کرد. ترامپ در واکنش به اتفاقات مربوط به جلسات استماع کمیته منتخب تحقیق درخصوص وقایع ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا گفت،  او یک "انسان جنگ طلب و نفرت انگیز" است.

ترامپ اعضای کمیته تحقیقات درباره وقایع ششم ژانویه را "اراذل و اوباش سیاسی" خواند که در جلسات استیضاح او دست داشتند.

این نظرات ترامپ در حالی بیان می‌شوند که نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند که رای دهندگان نمی‌خواهند ترامپ یا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را در انتخابات سال ۲۰۲۴ ببینند.

نتایج یک نظرسنجی شرکت هاروارد هریس نشان داد، از هر ۱۰ آمریکایی هفت نفر گفتند مایل نیستند که جو بایدن به دنبال یک دوره دیگر ریاست جمهوری باشد.

همچنین از هر ۱۰ پاسخگوی شرکت کننده در این نظرسنجی شش نفر گفتند که نمی‌خواهند ترامپ دوباره برای ریاست جمهوری آمریکا نامزد شود و از هر سه رای دهنده یک نفر گفت معتقد است که او آمریکا را دچار چند دستگی خواهد کرد.


( ۱ )

نظر شما :