دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی: همه جناح‌های سیاسی از توافق هسته‌ای احتمالی حمایت کنند

۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۲ کد : ۲۰۱۳۸۰۷ سرخط اخبار

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی به همه جناح های سیاسی کشور توصیه کرد که از توافق هسته ای احتمالی حمایت کنند.

رسول منتجب نیا در گفت وگو با ایسنا، درباره مذاکرات اخیر هسته ای اظهار کرد: در هر کشوری از جمله ایران دیدگاه های متفاوت و متضادی درباره مسائل مختلف وجود دارد که نه تنها این مساله طبیعی بوده، بلکه مفید هم هست، اختلاف نظرها یک فرصت است. تضارب آرا، موجب اتخاذ تصمیم مطلوب می شود. اساسا ممکن نیست در یک کشور یک دیدگاه حاکم باشد و هیچ شخصی  نظر مخالف نداشته باشد.

وی ادامه داد: با این حال اصل توجه به منافع ملی یا مصالح عمومی همواره باید مدنظر صاحب نظران باشد و هم درباره آن اجماع داشته باشند. منافع ملی فراتر از هر سلیقه، گرایش سیاسی، مذهبی و حتی فراتر از نظام سیاسی بوده و به کشور  و مردم تعلق دارد، بنابراین این اصل همواره در اظهارنظرها و تصمیم سازی ها باید ملاک باشد. البته قبل از هر تصمیم سازی باید همه دیدگاه‌های خود درباره آن موضوع را مطرح کنند و مسئولان هم خود را عقل کل ندانند  و به نقدها توجه کنند تا پس از تضارب آرا یک تصمیم واحد گرفته شود. رعایت این اصل درباره موضوعات مهمی مثل برجام ضرورت بیشتری دارد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه تامین منافع طرفین، شرط اصلی شکل گیری یک مذاکره برد- برد است، تصریح کرد: در یک مذاکره اگر یک طرف حاضر نباشد مواضع اولیه خود را تغییر دهد، مذاکره برد-برد شکل نخواهد گرفت پس طرفین باید از مواضع اولیه خود کمی کوتاه بیایند تا مذاکره به نتیجه برسد.

منتجب نیا در ادامه با اشاره به سابقه مذاکرات هسته ای، تصریح کرد: حل بخشی از مشکلات اقتصادی کشور در گرو حل  وفصل مذاکرات برجام است که حداقل فایده آن برداشتن تحریم ها و افزایش تعاملات جهانی کشورمان است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد برجام باید همه دیدگاه ها در داخل کشور مطرح شود و تضارب آرا شکل بگیرد و تیم مذاکره کننده هم یک مذاکره جدی  و مقتدرانه داشته باشد و پس از دستیابی به یک تصمیم واحد، همه گرایش های سیاسی از موافقان گرفته تا مخالفان، از منتقدین تا حتی مخالفان نظام، به آن تصمیم احترام گذاشته و اجماعی در داخل کشور درباره آن شکل بگیرد و از آن حمایت کنند، زیرا این تصمیم می تواند مشکلات مردم را کاهش دهد.

این فعال سیاسی در پایان گفت: اگر  بعد از توافق، القای شبهه شود یا حرف از خیانت تیم دیپلماسی کشور مطرح شود، روح بی اعتمادی رواج یافته و جامعه دچار یاس می شود و چه بسا به پایه و اساس توافق هم ضربه بخورد، بنابراین من از همه جناح ها، سلایق، گرایش های سیاسی و حتی کسانی که نظام را هم قبول ندارند، تقاضا می کنم نظرات خود را اعلام کنند، اما از توافق هسته‌ای احتمالی حمایت کنند.

انتهای پیام


نظر شما :