زلنسکی از مقامات اوکراین خواست تاکتیک‌های کی‌یف را افشا نکنند

۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۲ کد : ۲۰۱۳۸۳۵ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی از مقامات دولتش خواست با خبرنگاران درباره تاکتیک‌های نظامی کی‌یف علیه روسیه صحبت نکنند و گفت که چنین اظهاراتی "صراحتاً غیرمسئولانه" هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، در پی انفجارهای بزرگی که روز سه شنبه یک پایگاه هوایی روسیه در کریمه را هدف قرار دادند، روزنامه‌های "نیویورک تایمز" و "واشنگتن پست" به نقل از مقامات ناشناس گزارش کردند که نیروهای اوکراینی مسئول آنها هستند. از سوی دیگر، دولت کی یف از بیان اینکه آیا در این انفجارها دست داشته یا خیر، خودداری کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی گفت: جنگ قطعا زمان کارهای بیهوده و بلند حرف زدن نیست. هرچه جزئیات کمتری در مورد طرح های نظامی ما فاش کنید، این برای اجرای آن طرح ها بهتر خواهد بود.

زلنسکی ادامه داد: اگر می‌خواهید سرتیترهای پرسروصدا ایجاد کنید، این یک مورد است که رک و پوست کنده غیرمسئولانه است. اگر خواهان پیروزی برای اوکراین هستید، اما این مورد دیگری است که باید از مسئولیت خود در قبال هر کلمه‌ای که در مورد برنامه‌های دولت ما برای دفاع یا ضد حمله می‌گویید آگاه باشید.

زلنسکی این سخنان خود را خطاب به مقامات کشوری، محلی و نظامی و همچنین سایر افرادی که به گفته وی درباره رویدادهای خط مقدم جنگ اظهار نظر می کردند مطرح کرد.

به گزارش دویچه وله،رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدیویی ابزار امیدواری کرد که صحنه جنگ تا پایان پاییز تغییر کند و درگیری‌ها به طور عمده پایان یابند. او از ساکنان مناطقی که به کنترل روسیه درآمده اند خواست مقاومت کنند و "اطلاعات دشمن و همدستانش" را از طریق کانال‌های امن به نیروهای مسلح اوکراین برسانند.

زلنسکی مجددا خواستار کمک تسلیحاتی کشورهای دیگر شد و گفت این کمک‌ها هر چه قاطع‌تر باشد، جنگ زودتر پایان می‌یابد. او این صحبت را خطاب به وزرای دفاع  ۱۲ کشور، از جمله آلمان که در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، در مورد حمایت نظامی و مالی از اوکراین رایزنی می‌کنند مطرح کرد.

ازسوی دیگر آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین تاکید کرد که جنگ اوکراین باید به فوریت و قبل از شروع فصل سرما پایان یابد، در غیر این صورت این خطر وجود دارد که روسیه زیرساخت‌های گرما و انرژی اوکراین را نابود کند. یرماک گفت: این یکی از دلایلی است که ما می‌خواهیم حداکثر تلاش‌ها را برای پایان دادن به بخش فعال جنگ تا پایان پاییز انجام دهیم.

به گفته زلنسکی طول مدت جنگ به خساراتی بستگی دارد که روسیه متحمل می‌شود. زلنسکی براین باور است که هر چه تلفات روسیه بیشتر باشد، سریع‌تر می‌توان اوکراین را آزاد کرد و این این به نوبه خود به کمک نظامی به اوکراین بستگی دارد.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :