وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: حیرت و نگرانی دشمنان از پیشرفت‌های شگرف ایران در حوزه دفاعی مشهود ا

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۲:۵۱ کد : ۲۰۱۳۹۹۸ سرخط اخبار

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز حیرت و نگرانی دشمنان جمهوری اسلامی از پیشرفتهای شگرف ایران در حوزه های صنعتی و توانمندی های دفاعی کاملا مشهود است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیب محمدرضا آشتیانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: ایام حزن و شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان را تسلیت می گویم از خداوند می خواهم روح پرفتوح و ملکوتی امام راحل و همه شهیدان گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم با شهدای کربلا محشور شود.

وی گفت: در آستانه ۳۱ مرداد و روز صنعت دفاعی کشور و هفته دولت یاد شهیدان والامقام شهید رجایی و باهنر و شهدای ایثار و مقاومت شهید صیاد شیرازی، شهید سلیمانی و شهید همدانی که اسوه شهامت و از خودگذشتگی بودند را گرامی می دارم.

آشتیانی در ادامه اظهار کرد: یاد یک هزار شهید وزارت دفاع و سه وزیر شهید این وزارتخانه شهید چمران، نامجو و فکوری را گرامی می داریم. مولفه های دفاع و امنیت و مردم باوری و خوداتکایی در ساخت قدرت ملی ویژگی های خاصی را نصیب وزارت دفاع کرده و از سوی دیگر موقعیت ممتاز و متمایزی را برای وزارت دفاع به عنوان بخشی از دولت در رسیدن به اقتدار دفاعی ایجاد می کند.

وزیر دفاع گفت: وزارت دفاع بر مبنای دفاع بازدارنده با راهبرد مقاومت نیروهای مسلح را پشتیبانی می کند و تاثیرات  آن را در موقعیت و توان نیروهای مسلح در سطح منطقه و در میدان می توان مشاهده کرد. موفقیتهای راهبردی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: وزارت دفاع با تبعیت ولایی در تدابیر و فرامین فرماندهی کل قوا و در چارچوب قانون اساسی با برنامه های دولت سیزدهم توانسته پاسخگوی بخشی از نیازهای جامعه باشد. با خداباوری و خودباوری و اتکا به توانمندی های داخلی طرح جدیدی در بازدارندگی و تقویت اقتدار دفاعی به کار گرفته است و دشمن را به بالاترین از حد از ناامیدی رسانده است. امروز دشمن در تمام صحنه ها ناکارمدی را احساس می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: وزارت دفاع در مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان با اقتدار پایدار و بالندگی شرایط سختی را به دشمنان تحمیل کرده و امروز استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در تمام  عرصه‌ها تزلزل را احساس می‌کند. ما توانستیم معادله قدرت را به نفع خود تغییر دهیم و نظام سلطه و رژیم صهیونیستی از هر زمانی بیشتر در موقعیت تنزل قرار گرفته است و این امر جز با انسجام و اتحاد ملی و هوشمندی و بصیرت و ایستادگی مردم سلحشور و غیرتمند ممکن نبود.

وی افزود: امروز حیرت و نگرانی دشمنان جمهوری اسلامی ایران از پیشرفتهای شگرف ایران در حوزه  های صنعتی و توامندی های دفاعی کاملا مشهود است. ما توانستیم تحریم‌ها که یک چالش بزرگ بود را به فرصت تبدیل کنیم و شرایط لازم جهت دستیابی به فناوری های جدید و خودکفا را فراهم کنیم. قطع کامل وابستگی به خارج در حوزه دفاعی یکی از دستاوردهای مهم است. پاسخ مثبت به نیازهای داخلی و توسعه صادرات از دستاوردهای نظام است. اقدامات وزارت دفاع نقش موثری در تنظیم روابط و پیمان‌ها و تصمیم گیری های راهبردی در سطوح مختلف برای جمهوری اسلامی داشته است. امروز اقتدار جمهوری اسلامی در بین آزادی خواهان و مردم جهان پوشیده نیست مردم آگاه ما از این دستاوردهای عظیم با انگیزه و اراده راسخ صیانت می‌کنند.

آشتیانی در ادامه خاطرنشان کرد: شرایط و محیط امنیتی منطقه و جهان و رشد فزاینده علم و فناوری فضای پیچیده ای را برای اجرای ماموریت‌ها در وزارت دفاع ایجاد کرده است و ما ظرفیت چندوجهی را برای پاسخگویی به نیازهای کشور پیش گرفتیم. امروز وزارت دفاع رویکرد توسعه درون زا و چند قابلیتی را برای ایفای نقشهای قانونی خود فراهم کرده و می‌تواند در کوتاه ترین زمان به عنوان پیشتیبان راهبردی نیروهای مسلح و جبهه مقاومت نقش موثری را ایفا کند.

وزیر دفاع ادامه داد: وزارت دفاع در راستای ایفای وظایف خود با توکل به خدا و تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب و حمایت‌های بی شائبه رئیس جمهور توانسته در طراحی و ساخت انواع تجهیزات و تسلیحات نیروهای مسلح، انواع سلاحهای دریایی، موشکهای بالستیک و کروز، شناورهای سطحی و زیرسطحی، تجهیزات سایبری، پدافند هوشمند و در حوزه های جنگ های الکترونیکی و انواع مهمات هوشمند و نقطه زن با مدیریت جهادی و بهره گیری از دانش جوانان و شرکتهای دانش بنیان و با تکیه بر دانش و فناوری کاملا بومی به تولید و تامین نیازهای کشور اقدام کنند.

آشتیانی در ادامه با اشاره به عملکرد وزارت دفاع در سال نخست دولت سیزدهم بیان کرد: تولید و تامین تسلیحات و تجهیزات دفاعی نیروهای مسلح به میزان ۱۲۵ درصد برنامه مصوب سالیانه، رشد ۲۰ درصدی صادرات محصولات و خدمات به کشورهای هدف، رشد ۱۵ درصدی برنامه تحقیقاتی و مرتبط با فناوری‌های صنعت دفاعی، بومی سازی ۴۱۹ قلم مواد، قطعات و تجهیزات، نقش آفرینی در کاهش اثر تحریمها در صنایع پیشرفته، فرصت سازی برای صادرات، جلوگیری از خروج ارز و ارزآوری برای کشور از مهمترین دستاوردهای وزارت دفاع در یک سال نخست دولت سیزدهم است. همچنین افزایش تولید موشکهای بالستیک، تولید انواع تسلیحات دریایی، ارتقای قابلیت و اشراف بر اطلاعات الکترونیکی، بهره برداری از هواپیمای ترابری سبک سیمرغ، همکاری با ورود ۳۵۰۰ شرکت در بخش خصوصی با حجم همکاری ۳۱ هزار میلیارد تومان و ۷۷۵ شرکت دانش بنیان با حجم ۱۲ هزار میلیارد تومان، تعامل فعال با نیروهای مسلح و مشارکت در رزمایشهای بزرگ، طراحی و توسعه راهبرد تحقیقاتی از جمله دیگر دستاوردهای وزارت دفاع است.

وی در ادامه گفت: تشکیل قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع با هدف صیانت از دارایی های مولد و افزایش بهره وری، ساماندهی مرکز دفاع سایبری وزارتخانه باهدف تقویت بنیه دفاع سایبری، ارتقای خدمات به بخشهای دیگر از تحولات وزارت دفاع در سال نخست این دولت به شمار می‌رود. علاوه بر پشتیبانی و پاسخگویی به نیازهای نیروهای مسلح، خدمات متنوع و گسترده ای به عنوان همکار و شریک راهبردی به صنایع کشور و بخشهای مختلف ارائه شده است، تولید واکسن فخرا در وزارت دفاع و قرارگرفتن آن در سبد واکسیناسیون کشور ، کمک به دولت در مدیریت بحران‌ها مانند اطفای حریق هوایی در داخل کشور و کمک به سایر جوامع، همکاری با وزارت نیرو در مدیریت تنش آبی در خوزستان و کمک به شبکه برق کشور، بسیج ظرفیتهای وزارت دفاع برای امدادرسانی به سیل زدگان در سیل اخیر، ایجاد تغییر کاربری در ۶ بخش بیمارستان چمران جهت ارائه خدمات به بیماری کرونا و کمک به دولت در مدیریت این بیماری، پاکسازی بخشی از اراضی از مین و بمب و کمک به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال و بهره برداری از این اراضی از دیگر خدمات وزارت دفاع به شمار می رود.

آشتیانی در ادامه بیان کرد: ارائه خدمات به خانواده های نیروهای مسلح و آحاد مردم پس از اجرای طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها با عرضه کالاهای اساسی در فروشگاه‌های اتکا با قیمت درج شده بر روی کالاها، افزایش سقف تخفیف خرید از فروشگاه‌های اتکا، توسعه خدمات سازماندهی بازنشستگان جهت حمایت از بازنشستگان نیروهای مسلح، توسعه خدمات سازمان بیمه ای و خدمات درمانی نیروهای مسلح از دیگر اقدامات وزارت دفاع است.

وی در پایان بیان کرد: امروز شاهد دستاوردهای وزارت دفاع با باور و اراده و عمل جهادی هستیم، پاسخگویی به نیازهای داخل، بومی سازی داخلی، کاهش وابستگی، فرصت سازی و اعتماد به بخش خصوصی، توسعه دانش بومی، زمینه سازی برای اشتغال، شایسته سالاری، سلامت اداری، کمک به توسعه پایدار کشور و اقتدارآفرینی حاصل باور و اراده در وزارتخانه است. امیدواریم با دعای خیر امت حزب الله و ملت ایران که همیشه حامی رزمندگان بودند این روند رشد و جهش با برنامه ریزی و اقدام ادامه یابد.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :