اردوغان: باید گام‌های بیشتری با سوریه برداریم/ آمریکا پرورش‌دهنده تروریسم در سوریه است

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۳:۰۰ کد : ۲۰۱۴۰۱۲ سرخط اخبار

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی احتمال گفت‌وگو با دولت سوریه و درپیش گرفتن روند دیپلماتیک برای حل و فصل اختلافات میان دو طرف را بعید ندانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مسیر بازگشت از شهر لویو اوکراین در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات احتمالی با سوریه به خبرنگاران گفت: دولت‌ها هرگز نمی‌توانند گفت‌وگوی سیاسی و دیپلماسی را کنار بگذارند و رد کنند و ما باید گام‌های بیشتری با سوریه برداریم.

وی افزود: ما چشم طمع به اراضی سوریه نداریم و مردم سوریه برادر ما هستند و به تمامیت ارضی آن اهمیت می‌دهیم و دولت سوریه باید این را درک کند.

اردوغان همچنین گفت: آمریکا و نیروهای ائتلاف، پرورش دهنده اصلی تروریسم در سوریه هستند و همچنان به این کار ادامه می‌دهند. ما باید گام‌های بیشتری با سوریه برداریم تا از طریق آن بتوانیم بسیاری از طرح‌ها را در منطقه ناکام بگذاریم.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: همیشه در قبال بحران سوریه احساس مسئولیت کرده‌ایم و همیشه بخشی از راه حل بوده‌ایم؛ هدف ما حفظ صلح منطقه‌ای و حفاظت از کشورمان در مقابل پیامدهای این بحران است. هدف ما شکست نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیست، بلکه هدف ما مبارزه با تروریسم در شمال سوریه و شرق فرات است.

وی درباره روابط آنکارا و مصر نیز تاکید کرد: هیچ اختلافی با ملت مصر وجود ندارد و به همین دلیل است که ما باید هرچه زودتر صلح را در آنجا برقرار کنیم.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :

محمود ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۳
شما راست می گین آقای اردوغان کیه که کودکان بی گناه رو می کشه کیه که از داعش و القاعده حمایت می کنه اگه می خوای بدونی کی تروریسته فقط کافیه تو آینه خودت رو نگاه کنی